دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاه


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاه

فهرست مطالب

 بخش اول : مشخصات کلی آموزشگاه 

بخش دوم : مدیریت 

بخش سوم : معاونت 

بخش چهارم : دفتر داران-بایگان

بخش پنجم : دبیران سر گروه 

بخش ششم: امور پرورشی 

بخش هفتم: آموزگاران و همکاران 

بخش هشتم : ارکان و شوراهای مدرسه 

بخش نهم : انجمن اولیا و مربیان 

بخش دهم : ارزشیابی 

بخش یازدهم : مشاوره 

 بخش دوازدهم : خدمتگزاران 

بخش سیزدهم : سرایدار 

بخش چهاردهم: پیشنهادها- محدودیت ها- مصاحبه 

بخش پانزدهم : منابع و مآخذ 

 بخش شانزدهم : بیوگرافی محقق

صفحه ضمائم – اردوها – مسابقات علمی 




دانلود گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاه
گزارش کارآموزی  مدیریت کارعملی در آموزشگاه
علوم تربیتی

مختصری از کارآموزی:
در بین علمای مدیریت همیشه بحث بوده است که مدیریت را هنر بدانیم یا علم و چرا؟ در این قسمت کوشش می شود تا جایی که امکان دارد به این بحث تئوریک پاسخی داده شود زمانی که شخصی را که مسئول اداره امور سازمانی می کنیم از وی می خواهیم با هماهنگ کردن فعالیتها و سازماندادن افرادی که در اختیار دارند هدف سازمانرا هر قدر که ممکن است سریعتر و با صرفه تر به انجام برساند گروهی از  مردم تصور می کنند که مدیر دارای وظایفی استثنایی است زیرا عملا مشاهده شده  است اشخاصی که در فنی تخصصی دارند بخوبی قادر به اداره امور موسسه مربوطه یا قسمتی از آن نیستند. مثلا یک پزشک امکان دارد نتواند امور بیمارستانی را به خوبی اداره کند و یا یک مهندس مکانیک برجسته از عهده اداره کارگاه یا کارخانه صنعتی به نحو احسن بر نیاید شک نیست مدیر برای به انجام رسانیدن هدف و بقای سازمان باید تصمیماتی درزمینه بحث و توسعه سازمان تهیه و تعیین خط مشی و سیاست کلی سازمان استخدام و یا انفصال کارمند و غیره را اتخاذ نماید. و بعید نیست هر تصمیمی که مدیر اتخاذ می نماید بدون تردید اثر روانی در انسانهای تابع وی می گذارد مدیر موفق کسی است که وقتی تصمیمی را اتخاذ می نماید اثری سازنده و مثبت رد زیردستان باقی گذارده  و ضمنا قادر باشد کنش و واکنش آنان را پیش بینی و کنترل کند نتیجه ای که تاکنون از تجربیات علمی بدست آمده نشان می دهد که کنترل و پیش بینی رفتار انسانی باید بر مبنای تجربیات مدیر پایه گذاری شود و یا اینکه از تئوریهایی که در علوم اجتماعی به اثبات رسیده است پیروی گردد. وقتی صحبت از تجربه به میان می آید منظور هنر مدیریت است زیرا لغتنامه انگلیسی (وبستر) هنر را این طور تعریف کرده است که هنر عبارت است از مهارت در انجام کاری که بوسیله تجربه، تکرار و مشاهده بدست آمده باشد در مقابل زمانی که درباره تئوری سخن به میان می آید هدف علم است که درباره واقعیتها صحبت می کند و بطوریکه قبلا نیز اشاره شد علم عبارت است از دانستنی قابل اثبات. 
اگر مدیریت را از جنبه هنری آن مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که تاکید بیشتر درباره حل مسائل و مشکلات سازمان از طریق احساس قضاوت شخصی و مهارت می باشد و این مهارت در اخذ تصمیم صرفا  بر مبنای تجربه شغلی است تا حقایق. .وقتی مدیریت را از دریچه علمی بودن آن نگاه می کنیم منظور اخذ تصمیم بر مبنای اطلاعات و حقایق موجود یا متکی شدن به تئوریهایی است که قبلا به اثبات رسیده است درحالی که مدیریت از دیدگاه هنری آن اخذ تصمیم بر مبنای احساس، قضاوت شخصی، مهارت و جهانبینی شخص استوار است تعدادی که موافق هنر بودن مدیریت هستند معتقدند که مدیریت نمی تواند علم باشد و عنوان می کنند مسائلی که مدیران با آن سروکار دارند بسیار پیچیده و گوناگون و دارای متغیرهای فراوانی است و به همین جهت نمی توان دقتی را که لازمه به اثبات رسانیدن واقعیت خاص است در سایر موارد تعمیم داد.


دانلود فایل

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.