دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

گزارش کارآموزی در مهدکودک

این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی در مهد کودک

فهرست مطالب

۱- وضع فیزیکی مهدکودک
۲- وضعیت بهداشت، ایمنی و تغذیه در مهدکودک
۳- وسایل، تجهیزات و اسباب بازیهای مهدکودک
۴- نحوه اجرای برنامه های آموزشی مهدکودک توسط مربیان:
۵- رفتار مربیان و مسئول مهد با یکدیگر با والدین و به ویژه با کودکان
۶- کودکان
۷- چگونگی پرونده های آموزشی و پزشکی کودکان مهدکودک 
۸- فرمهای ارزشیابی کودک، والدین و سایر فرمهای موجود در مهدکودک
واحد کار خانواده
هدف های کلی
هدفهای رفتاری
مقدمه
مشاهده
بحث و گفتگو
نکات اجتماعی
نکات بهداشت روانی
نکات ایمنی
زبان آموزی
مفاهیم علوم
مفاهیم ریاضی
چیستان
بازی
کاردستی، نقاشی
شعر

کارورزی در مهد کودک کیانا
رشته مدیریت مراکز مهدکودکها و پیش دبستانی
دانلود گزارش کارآموزی در مهد کودک
کارآموزی در مهدکودک
دانلود گزارش کارآموزی در مهد کودک کیانا رشته مدیریت مراکز مهدکودکها و پیش دبستانی

مختصری از کارآموزی:
در آموزش کودکان از وسایل سمعی و بصری استفاده می شود.
- در زمان بازدید برنامه آموزشی در حال اجرا با برنامه نصب شده مطابقت داشت.
- در برنامه ریزی روزانه استفاده از فضای باز منظور شده و اجرا می گردید.
- شستشوی روزانه دستهای کودکان قبل و بعد از هر تغذیه در برنامه ریزی پیش بینی شده بود.
- در برنامه روزانه مرحله فعالیت و استراحت متعاقب هم قرار داشت.
- در برنامه روزانه ساعت خواب و استراحت پیش بینی شده، اجرا می شد. برنامه 5 تا 15 دقیقه کار می کردند و بعد استراحت می کردند که شامل نرمش بین کار، خوردن تغذیه، دیدن تلویزیون، موسیقی، بازی در حیاط بود.
- واحد کار هفته شامل: بحث و گفتگو، نکات بهداشتی و ایمنی، نکات اجتماعی و اخلاقی، زبان آموزی، مفاهیم علوم ریاضی، نقاشی، کاردستی، بازی، قصه، داستان و شعر و نمایش بود.
- در برنامه روزانه استفاده از فضای باز منظور شده و در شرایط خوب هوا، اعمال می گردید.

گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاه


این گزارش کارآموزی با فرمت Word بوده و قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد.

موضوع : گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاه

فهرست مطالب

 بخش اول : مشخصات کلی آموزشگاه 

بخش دوم : مدیریت 

بخش سوم : معاونت 

بخش چهارم : دفتر داران-بایگان

بخش پنجم : دبیران سر گروه 

بخش ششم: امور پرورشی 

بخش هفتم: آموزگاران و همکاران 

بخش هشتم : ارکان و شوراهای مدرسه 

بخش نهم : انجمن اولیا و مربیان 

بخش دهم : ارزشیابی 

بخش یازدهم : مشاوره 

 بخش دوازدهم : خدمتگزاران 

بخش سیزدهم : سرایدار 

بخش چهاردهم: پیشنهادها- محدودیت ها- مصاحبه 

بخش پانزدهم : منابع و مآخذ 

 بخش شانزدهم : بیوگرافی محقق

صفحه ضمائم – اردوها – مسابقات علمی 




دانلود گزارش کارآموزی مدیریت کار عملی در آموزشگاه
گزارش کارآموزی  مدیریت کارعملی در آموزشگاه
علوم تربیتی

مختصری از کارآموزی:
در بین علمای مدیریت همیشه بحث بوده است که مدیریت را هنر بدانیم یا علم و چرا؟ در این قسمت کوشش می شود تا جایی که امکان دارد به این بحث تئوریک پاسخی داده شود زمانی که شخصی را که مسئول اداره امور سازمانی می کنیم از وی می خواهیم با هماهنگ کردن فعالیتها و سازماندادن افرادی که در اختیار دارند هدف سازمانرا هر قدر که ممکن است سریعتر و با صرفه تر به انجام برساند گروهی از  مردم تصور می کنند که مدیر دارای وظایفی استثنایی است زیرا عملا مشاهده شده  است اشخاصی که در فنی تخصصی دارند بخوبی قادر به اداره امور موسسه مربوطه یا قسمتی از آن نیستند. مثلا یک پزشک امکان دارد نتواند امور بیمارستانی را به خوبی اداره کند و یا یک مهندس مکانیک برجسته از عهده اداره کارگاه یا کارخانه صنعتی به نحو احسن بر نیاید شک نیست مدیر برای به انجام رسانیدن هدف و بقای سازمان باید تصمیماتی درزمینه بحث و توسعه سازمان تهیه و تعیین خط مشی و سیاست کلی سازمان استخدام و یا انفصال کارمند و غیره را اتخاذ نماید. و بعید نیست هر تصمیمی که مدیر اتخاذ می نماید بدون تردید اثر روانی در انسانهای تابع وی می گذارد مدیر موفق کسی است که وقتی تصمیمی را اتخاذ می نماید اثری سازنده و مثبت رد زیردستان باقی گذارده  و ضمنا قادر باشد کنش و واکنش آنان را پیش بینی و کنترل کند نتیجه ای که تاکنون از تجربیات علمی بدست آمده نشان می دهد که کنترل و پیش بینی رفتار انسانی باید بر مبنای تجربیات مدیر پایه گذاری شود و یا اینکه از تئوریهایی که در علوم اجتماعی به اثبات رسیده است پیروی گردد. وقتی صحبت از تجربه به میان می آید منظور هنر مدیریت است زیرا لغتنامه انگلیسی (وبستر) هنر را این طور تعریف کرده است که هنر عبارت است از مهارت در انجام کاری که بوسیله تجربه، تکرار و مشاهده بدست آمده باشد در مقابل زمانی که درباره تئوری سخن به میان می آید هدف علم است که درباره واقعیتها صحبت می کند و بطوریکه قبلا نیز اشاره شد علم عبارت است از دانستنی قابل اثبات. 
اگر مدیریت را از جنبه هنری آن مورد بررسی قرار دهیم به این نتیجه می رسیم که تاکید بیشتر درباره حل مسائل و مشکلات سازمان از طریق احساس قضاوت شخصی و مهارت می باشد و این مهارت در اخذ تصمیم صرفا  بر مبنای تجربه شغلی است تا حقایق. .وقتی مدیریت را از دریچه علمی بودن آن نگاه می کنیم منظور اخذ تصمیم بر مبنای اطلاعات و حقایق موجود یا متکی شدن به تئوریهایی است که قبلا به اثبات رسیده است درحالی که مدیریت از دیدگاه هنری آن اخذ تصمیم بر مبنای احساس، قضاوت شخصی، مهارت و جهانبینی شخص استوار است تعدادی که موافق هنر بودن مدیریت هستند معتقدند که مدیریت نمی تواند علم باشد و عنوان می کنند مسائلی که مدیران با آن سروکار دارند بسیار پیچیده و گوناگون و دارای متغیرهای فراوانی است و به همین جهت نمی توان دقتی را که لازمه به اثبات رسانیدن واقعیت خاص است در سایر موارد تعمیم داد.


دانلود فایل

گزارش کارآموزی دبیرستان 15 خرداد

موضوع : گزارش کارآموزی دبیرستان 15 خرداد
توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.
فهرست مطالب

مقدمه 2

فصل اول 3

فصل دوم 8

روزاول 9

روز دوم 12

روز سوم 13

روز چهارم 15

روز پنجم 16

فصل سوم 19

انتقادات و پیشنهادات 19


مقدمه
کارورزی یک شغل موقت و مهم و مفید برای من بود رفتن به کارورزی بسیار مهم است و اطلاعات محدودی را در اختیار یک کارآموز می گذارد و مقدمه ی براییک دانشجو در حال فارغ التحصیل است.
باید ساعات کارورزیبه اندازه  باشد تا بتوانیم اطلاعات بیشتری را بدست بیاوریم و مهارت بیشتری کسب کنیم. من به عنوان یک کارآموز مشاوره در مدرسه ی 15 خرداد توانستم کمی اطلاعات بدست بیاورم و در مورد یک خدمات مشاوره مهارت کسب کنم در واقع از طریق خدمات راهنمایی می توان تواناییها و محدودیت های دانش آموزان در زمینه های گوناگون می تواند آنان را به رشته های تحصیلی و عمکلرد او را موثر و پربار می سازد.
ولی معلم به تنهایی نمی تواند و نه فرصت دارد به تمام مسائل و مشکلات روانی و خانوادگی و تحصیلی دانش آموزان رسیدگی کند و برای هر کدام راه حل ارائه دهد. و از این رو مشاور تحصیلی با همکاری معلم و خانواده و مسئولان مدرسه می تواند دانش آموزان را در جهت رفع مشکلات تحصیلی و خانوادگی و روانی و تأمین ثبات عاطفی یاری ددهد و نهایتاً نیل به اهداف آموزش و پرورش را ممکن سازد مسئولان محترم آموزش و پرورش باید به اهمیت و ضرورت خدمات راهنمایی مشاوره در نظام آموزشی کشور توجه بیشتر مبذول دارند . در واقع هدف مشاوره شناخت استعدادها و رغبت های دانش آموزان است و یاری در حل مشکلات عاطفی ، اجتماعی و...



فصل اول

مناسب بودن محیط دبیرستان برای دانش آموزان : از نظرمناسب بودن این محیط معاون و آموزش مدرسه به من گفت که این محیط برای بچه ها کوچک است از جمله حیاط که در زنگ ورزش بچه ها با مشکلات زیادی ورزش می کنند .چند تا از کلاسها هم بسیارکوچک است و جمعیت بچه ها در کلاس زیاد است همین بیشتر مشکل ایجاد می کند .همان طور که خودم توجه کردم و از خانم  پرسیدم ایشان اتاق مشاوره نداشتن و البته یک اتاق بسیار کوچک که درحیاط قرار داشت را به عنوان اتاق مشاور قرارداده بودن اما من وقتی از خانم پرسیدم چرا به اتاق خودتان نمی رودی و همیشه در دفتر هستین ایشان گفتن که اون اتاق بسیارکوچک و تاریک و سرد است .
بنابراین مدیر و معاون و مشاور همه دردفتر هستند فقط اتاق معاون اجرایی و فن آوری جداست و کلاسهای مدرسه فاقد چوب لباس بود هوا سرد و بچه ها مجبورن کاپشنهایشان را کنار کیفشان بگذارند امکانات رفاهی و آموزشی این مدرسه از نظر من خیلی پایین است بچه ها در سطح پایین هستند واغلب پدرها کارگر و مادرهایشان هم خاندار هستن.
مدیر مدرسه و معاون اطلاع دقیقی و جامعی از مساحت کل مدرسه ندارد که در اختیار ما بگذارد. تعداد کلاسهای مدرسه شامل 7 کلاس درس است . که 3 تا اول دبیرستان و یک کلاس سوم انسانی و یک کلاس سوم تجربی و یک کلاس دوم تجربی است. کلاس سوم تجربی و انسانی و همچنین نمازخانه در طبقه ی دوم قرار گرفته مدرسه دو طبقه است .طبقه ی دوم خیلی کوچک است و فقط 2 کلاس و نمازخانه قرار دارد و 5 کلاس در قسمت پایین .

البته یک کلاس استفاده نمی شود و درسش هم بسته است. ته سالن یک کلاس کامپیوتراست که بچه ها وقتی سیستم لازم داشته باشن به اون کلاس می روند درقسمت حیاط آبدارخانه و اتاق معاون اجرایی فنآوری قرار دارد. و کنار آبدارخانه کتابخانه هم قرار گرفته .خیلی کوچک است و در ابتدای در ورودی به مدرسه آبخوری و سرویس بهداشتی و بوفه مدرسه درحیاط جای گرفته دیوارهای مدرسه با نقاشی های در خور توجه دانش آموزان تزئین شده که علاوه بر زیبایی هر کدام پیام بهداشتی و اجتماعی دینی را به بچه ها ابلاغ می کند و رنگ هایی که بکار گرفته شده شاد و مناسب سن دانش آموزان است

     

دانلود فایل

گزارش کارآموزی دبستان استثنائی قدس

موضوع : گزارش کارآموزی دبستان استثنائی قدس
توضیح:این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.

فهرست مطالب

مقدمه 3

فصل اول 5

بیان فیزیکی آموزشگاه استثنایی قدس: 6

کلاس ها : 8

سالن: 9

نمازخانه 9

پوشش 9

بیان نیروی انسانی  مدرسه 10

دستشویی: 10

فصل دوم 11

گزارش کارورزی در مورخ 5/8/92 12

گزارش کارورزی در مورخ 11/8/92 18

گزارش کاروری 12/8/92 21

گزارش کارورزی مورخ 13/8/92 24

گزارش کارورزی در مورخ 26/8/92 25

فصل سوم 28

انتقادات و پیشنهادات 28

مشکلات 29

پیشنهادات 30

نتیجه گیری 31

مقدمه
من برای این دو واحد کارورزی که قرار است در مدرسه استثنایی قدس در شهر ستان آشخانه بروم و 30 ساعت در آن جا به عنوان  کار آموز در کنار مشاور چیزهایی یاد بگیرم و دیدگاه من در مورد مشاوره این است : من قصد دارم که مشاور موثری باشم پس باید بدانم که منظور از موثر بودن چیست .قضاوت در مورد این موضوع معمولاً ذهنی است و در این مورد دو دیدگاه وجود دارد که عباراتند از : دیدگاه مشاور و دیدگاه مراجع، احتمال دارد که برداشت مراجع از موثر بودن متفاوت از برداشت مشاور باشد
به نظر من در مورد چیزهایی که در مورد اتاق مشاور از اساتید و کتاب هایی که برای اطلاعات عمومی خوانده ام یاد گرفتم اتاق مشاور باید وقتی وارد آن می شوی احساس آرامش و راحتی کنی .مثل این که اتاق به شما خوش آمد می گوید و اتاق مشاور باید با گیاهان و تصاویر تزئین شود و صندلیهای آن دست دار و راحت برای شما و مراجعتان همراه با سایر وسایل مناسب برای یک دفترکار باشد. ممکن است لازم شود گزارش بنویسیم ، پیش نامه را تهیه کنیم ، سوابق را بایگانی کنیم و برخی از وظایف را انجام دهیم. بنابراین یک میز تلفن، قفسه بایگانی همراه با قفسه ی کتاب یک کتاب خانه تخصصی مورد نیاز خواهد بود.
همچنین از یک اتاق بزرگتر و متفاوت که شامل تجهیزات تلویزیون برای کار یا زوجها یا خانواده ها است استفاده کنیم. معمولاً هنگامی که مراجع می اید نباید پشت میز بنشینیم. در عضو روی کی مبل صندلی دسته دار و رو به روی مراجع  و هم سطح با او بنشینیم. صندلی ها باید به صورتی گذاشته شوند که هیچ یک از آناه مستقیماً رو به روی نوری که از پنجره می آیند قرار نگیرد. قرار گرفتن چشمها در بر ابر نور ناخوشایند است و پس از مدتی خیره شدن موجب آسیب چشم می گردد.
بسیار مطلوب است که در هر اتاق مشاوره یک تخته سفید داشته باشند مراجعانی که غالباً به شیوه بصری عمل می کنند احتمالاً به وضوح بر روی آن تمرکز می کنند و اگر عبارات مهم روی تخته نوشته شود و اگر راه حلهای آنها در آنجا به صورت فهرست آورده شود، آگاهی بیشتری به دست می آورند. اتاق مشاوره باید قابل دسترس یک جعبه دستمال کاغذی داشته باشیم این یک امر غیر قابل اجتناب است که برخی از مراجعان گریه می کنند و این دستمالهای قابل دسترس آنها را از آشفتگی های غیر ضروری نجات می دهد که اتاق مشاور مدرسه استثنایی هست. این طور نبود و در داخل اتاق وسایل ورزش و چیزهای اضافه ی مدرسه را در داخل آن گذاشته بود ند و زمانی که من آن جا رفتم همراه با مشاور اتاق را تمیز و مرتب کردیم.
و در مورد رفتار مشاور، مشاوره مدرسه به من یاد داد که مشاور باید از نصیحت کردن اجتناب کند. زیرا نصیحت کردن ذاتاً در بر دارنده خطرات زیادی است و انسان تا حد زیادی نسبت به نصیحت مقام است. و برای کسی که با او صحبت می کنیم به اندازه خودمان ارزش قایل شویم و در مورد مراجع داوری نداشته باشیم و مهربان باشیم که مشاور مدرسه خودش این موارد را در ماوره دادن رعایت می کرد.

این 30 ساعت کارورزی خیلی کم بود و خیلی زود گذشت ولی من چیزهای زیادی در مورد مشاور و مشاوره دادن و خیلی چیزهای دیگر یاد گرفتم ولی اگر این ساعت زیادتر بود خلی خوب بود.


دانلود فایل

گزارش دوره کارآموزی مدرسه

موضوع : گزارش دوره کارآموزی مدرسه
توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی پرینت می باشد.
فهرست مطالب

مقدمه   1

کارورزی چیست؟   1

اهداف کارآموزی   1

اهمیت کارآموزی   1

فصل اول   6

گزارش 1   7

گزارش 2   8

فصل دوم   10

گزارش 3   11

گزارش 4   13

فصل سوم   14

راهکارهایی برای اثربخشی بیشتر در یادگیری دانش آموزان:   15

نتیجه گیری   17

فصل چهارم   18

انتقادات و پیشنهادات   18

مشکلات دانش آموزان مدارس ابتدایی   19

مقدمه
کارورزی چیست؟
معمولاً دوره ای یک ماهه است که دانشجویان سال آخر دوره های کاردانی و کارشناسی در یک مرکز صنعتی یا محیط فنی یا اجرایی مرتبط با رشته ی خود می گذرانند زمان آن 272 می باشد و در طول این دوره با فعالیت های آن نهاد یا مرکز کاری آشنا شده و جزئیات فنی و اجرایی آن حرفه را در حد توانایی خود فرا می گیرند.
اهداف کارآموزی
1-آشنایی دانشجو با شغل یا مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود
.2- فراگیری یک حرفه توسط دانشجو و امکان ورود دانشجو به بازار کار از طریق آشنایی با آن شغل
.3-کسب تجربه و جمع آوری اطلاعات بر پایه مدیریت دانش از یک حرفه خاص به منظور افزایش تجربیات آن دانشجو و سایر دانشجویان
.4-معرفی نیروهای کار آینده به نهادهای اجرایی و دریافت پیشنهادهای لازم جهت اصلاح روشهای آموزشی در دانشگاه ها از طریق نهادهای صنعتی مسئول پذیرش کارآموز
5-ایجاد علاقه در دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی خودشان
اهمیت کارآموزی

کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاش برای ایجاد پیوندهای بین محیط عملی و مراکز آموزشی است برای انجام کنکاش شغلی کارورزی از بقیه گزینه ها مناسب تر است .کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه می دهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی انجام دهد. در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارتهایی را بیاموزد که دارای این مهارتها نباشند.محل کارورزی محلی اس تکه با توجه به تعریف قانون کار و مبحث حمایت های شغلی از تمام شرایط لازم برخوردار باشد. محلی که مدیریت آن از دانش فنی و به روز برخوردار باشد و به مهارتهای لازم مسلط باشد در این مکان امکانات آموزشی و عملی از حد نصاب آموزشی بالاتر است تا مانعی برای یادگیری ایجاد نشود.

  


دانلود فایل