دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی

موضوع : گزارش کارآموزی معاونت مالی و اداری دانشگاه آزاد اسلامی

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

فصل اول
معرفی معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد
وظایف معاونت مالی :
الف) انجام فعالیتهای مربوط به دریافت و پرداخت های دانشگاه در زمینه های جاری و عمرانی
ب) ثبت و طبقه بندی اطلاعات های وتهیه تراز،صورت های مالی و یاد داشتهای آن
پ) تهیه لیست های حق الزحمه پرسنل ، اعضاء هیئت علمی و حق التدریس و پرداخت آن
ت) پرداخت کسورات قانونی،سهم مراجع ذیصلاح قانونی
ث) نظارت و کنترل دریافت ها و پرداختهای حسابهای بانکی و مطابقت با موارد ثبت شده در دفاتر قانونی
چ) ارائه خدمات مالی به دانشجویان عزیز در خصوص شهریه و هزینه های جانبی تحصیلی
ح) تهیه گزارشات آماری درآمد و هزینه و دقت در تحقق صحیح آیتم های نربور
خ) ارائه خدمات و فعالیتهای دریافتی و پرداخت طرح های پژوهشی و تحقیقاتی
د) ارائه وام و تسهیلات مالی دانشجویان
ذ) نظارت بر بودجه شورای فرهنگی و پرداخت بر اساس مصوبات شورا در زمینه فرهنگی
ر) کنترل قراردادهای پیمانکاری و پرداخت صورت وضعیت پیمانکاران بر اساس پیشرفت فیزیکی و تائید دفتر فنی
فعالیتهای فوق که به طور خلاصه آورده شده است مربوط به تمام حوزه ها می باشد وسهم دانشجو قسمتی ازاین فعالیتها می باشد. متقابلا" تعیین روزهای خدمات دهی به روزهای زوج به منظور انجام امورات.بررسی وکنترل ثبت و طبقه بندی و گزارش گیری در روزهای فرد بوده که نظرات دانشجویان عزیز را به این مطلب جلب مینمائیم که انجام فعالیتهای درون سازمانی به منظور طی مسیری برای تکامل و پیشرفت نیاز ضروری است.
صندوق رفاه دانشجویی :
خدمات آن به شرح زیراست:
1ـ ارائه تسهیلات اعتباری در زمینه های مختلف بر اساس بخشنامه
2ـ دادن مهلت برای پرداخت شهریه و هزینه های تحصیلی طبق مقررات مربوط
3ـ ارائه خدمات به دانشجویان به همکاری که قادر به دریافت مدارک مورد نیازخود نیستند براساس اختیارات
4- مشاور مالی به دانشجو در زمینه های مشکلات مالی
در صورت عدم توانایی پرداخت شهریه دانشجویان می بایست حداکثر ظرف مدت یک هفته پس از انتخاب واحد بایستی به صندوق رفاه دانشجویی مراجعه و تقاضای اخذ مهلت ،دادن تعهد یا اخذ اعتبار یا تقسیط یا دریافت وامهای متعدد شده تا پس از آن بتوانند از خدمت کلاس های آموزشی ،دریافت فرم تثبیت انتخاب واحد (فرم تاییدیه کلاسی)،گواهی اشتغال،...بهره مند شوند.این صندوق در سال تحصیلی گذشته بالغ بر 8/996/079/548 ریال وام در قالب تسهیلات دانشجویی،اجاره مسکن،ازدواج و ضروری به دانشجویان پرداخت نموده است تسهیلات اعتباری در سال تحصیلی 86-87 تا کنون 2/663/576/000 ریال می باشد .
 نواع وام های پرداختی صندوق رفاه و شرایط دریافت و باز پرداخت آن :
1 - قرض الحسنه شهریه برای مقاطع کاردانی وکارشناسی 50% کل شهریه و برای مقاطع کارشناسی ارشد حداکثر 60%کل شهریه می باشد و باز پرداخت آن طی حداکثر 12 ماه است .
2 - قرض الحسنه کمک هزینه تحصیلی از 1/800/000 ریال تا سقف 2/700/00 ریال برای 9 ماه
3 - قرض الحسنه اجاره مسکن از 2/400/000 ریال تا سقف 3/600/000 رال برای 12 ماه
4 - قرض الحسنه ازدواج 7/500/000 ریال برای 18 ماه
5 - قرض الحسنه ضروری از 3/000/000 ریال تا سقف 5/000/000 ریال برای 18 ماه
شرایط دریافت وام  
جهت دریافت وام شهریه چک یا سفته به میزان 12%مبلغ وام مورد نیاز می باشدجهت دریافت وام های کمک هزینه،اجاره مسکن ،ازدواج وضروری علاوه بر چک به میزان 12%مبلغ وام ،کپی شناسنامه ضامن و همچنین کپی آخرین فیش حقوقی ضامن مورد نیاز می باشد کارمزد همه وام ها 2/5% می باشد که باز پرداخت آنها طی 4 ماه است شامل کارمزد نمی شود .
معاونت امور اداری :
اداره کار گزینی و رفاه
اعمال و اجرای آیین نامه و مقررات ادراری واستخدامی دانشگاه همکاری و تنظیم مقررات مربوط به امر اداری و استخدامی و ارائه پیشنهاد آن ،صدور احکام کارگزینی و پیگیری پرداخت مطالبات کارکنان ،نظارت در انجام ترفیعات و مقررات حضور و غیاب و پگیری امور رفاهی کارکنان بخشی از وظایف اداره کارگزینی و رفاه می باشد که زیر نظر سرکار خانم مژگان غلامی بعنوان رئیس اداره کارگزینی و رفاه صورت میگیرد .
اداره خدمات و نقلیه
امور مربوط به نظافت امکان دانشگاه ،همکاری در امور اجریی مراسمات ،ارائه سرویس ایاب وذهاب به اساتید پروزی ،انجام امور مربوط به اسکان اساتید و میهمانان دانشگاه در مهمانسرا،انجام امور مربوط به ایاب و ذهاب دانشجویان از خوابگاهها به دانشگاه و بلعکس،همکاری در برگزاری اردوهای علمی دانشجویان از اموری هستند که توسط اداره خدمات و نقلیه به مسئولیت آقای جلیل برازجانی و با همکاری 26 نفر خدمتکار و 11 نفر راننده زحمتکش انجام می پذیرد. نکته حائز اهمیت اینکه تمام هم و غم این عزیزان آماده کردن فضای دلنشین و انجام خدمات صادقانه می باشد بنابراین همکاری دانشجویان عزیز خصوصا در رعایت نظافت کلاسها ،سرویس های بهداشتی و فضای سبز ،کمک قابل توجهی برای این بخش خواهد بود .
 فضای سبز وباغبانی
بی تردیددانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس یکی از زیباترین سایتهای دانشگاهی کشور می باشد که بخشی از این زیبای مرهون تلاش باغبانانی صبور است که بصورت شبانه روزی در کشت آبیاری و نگهداری فضای سبز این مجموعه خدمت می نمایند . ضمنا استخر ها و آب نماهای موجود نیز زیر نظر فضای سبز و باغبانی نگهداری می گردد.این مجموعه توسط عزیزان باغبان و زیر نظر آقای عبدالرحمن یوسفی با فضای سبز وشاداب جهت رفاه حال عزیزان دانشجو اداره می گردد .
 اداره تاسیسات و نگهداری
این بخش از مدیریت امور ادرای نیز مانند بخش خدمات در تمامی نکات دانشگاه از تاسیسات برق،آب و خطوط تلفن و تعمیرات وسایل مرتبط با آنها که شامل تاسیسات روشنای ساختمانها و محوطه ،آب سرد کن ها ،سیستم صوتی ،سیستم خنک کننده و رنگ آمیزی و نجاری عهده ار می باشد .این بخش نیازمند همکاری دانشجویان گرامی با رعایت نظم و عدم آسیب رسانی با اموال و تاسیسات می باشد چرا که این اموال متعلق به آنان و جهت رفاه حال دانشجویان تهیه ونصب گردیده است لازم بذکر است این بخش زیر نظرآقای محمد بامری بصورت شبانه روزی ارائه خدمات می نماید .
اداره امور عمومی شامل :
دبیرخانه
این قسمت بعنوان یکی از زیر مجموعه های مدیری اداری می باشد که وظایف دریافت و ثبت نامه های وارده و صادره ،تفکیک و توزیع نامه ها ،دستوالعمل ها و بخش نامه ها ،پیگیری و نظارت بر گردش  مکاتبات را بر عهده دارد .
مخابرات و ارتباط بی سیم
همکاران ما در این قسمت آقایان عالیزاده و صادقی می باشند که پاسخگوی تماس های تلفنی و در صورت نیاز ارتباط تماس ها را به مسئولین ارجاع می دهند لازم به ذکر است دانشگاه مجهز به ارتباط بی سیم می باشد که از آن در امور تدارکات و پشتیبانی و انتظامات بهره برداری می گردد .
 اداره تدارکات و پشتیبانی
بعنوان یکی از ادارات یر مجموعه معاونت اداری و مالی عهده دار پیش بینی و تهیه ملزمات مورد نیاز قسمت های مختلف دانشگاه می باشد . تهیه این ملزمات می بایست با رعایت سقف ریالی تعیین شده در آیین نامه  معاملات و در قالب معاملات جزئی ،متوسط و عمده صورت میپذیرد .به هر صورت اداره تدارکات و پشتیبانی مسئولیت رعایت صرفه جویی و اصلاح دانشگاه در امور مربوط به خرید وفروش را بعهده دارد .
مرکز آموزش نیروی انسانی
این مرکز که زیر نظر مستقیم معاون اداری مالی دانشگاه فعالیت می نماید مسئولیت پیش بینی و اجرای دوره های موزشی ضمن خدمت مورد نیاز کارکنان دانشگاه را بعهده دارد .شایان ذکر است این مرکز در سال 85 درمجموع سی ویک دوره ضمن خدمت به منظور آموزش کارمندان و اعضا هئیت علمی برگزار نموده است که با این عملکرد این مرکز در منطقه هفت دانشگاه حائز رتبه نخست  گردیده است .
 مرکز تشکیلات و روش ها
این مرکز نیز بصورت مستقیم زیر نظر معاون اداری و مالی یفای نقش می نماید. عمده فعالیت تشکیلات و روش ها نیاز  سنجی در خصوص جذب نیروی انسانی و انعکاس آن به مراجع ذیربط به منظور ایجاد پست سازمانی و اخذ مجوز به استخدام پرسنل میباشد
فصل دوم
آشنایی با نحوه محاسبات سیستم حقوق و دستمزد در دانشگاه آزاد اسلامی
۱- تعریف قرارداد کار
قرارداد کارعبارت است از قراردادی کتبی یا شفاهی که به موجب آن کارگر در قبال دریافت حق‌السعی کاری رابرای مدت موقت یا مدت غیرموقت برای کارفرما انجام می‌دهد. در کارهایی که طبیعت آنها جنبه مستمر دارد درصورتی که مدتی درقرارداد ذکرنشود، قرارداد دائمی تلقی می‌شود، شروط مذکوردر قرارداد کار و یا تغییرات بعدی آن در صورتی نافذ خواهد بود که برای کارگر مزایایی کمتر از امتیازات مقرر درقانون کار منظور ننماید.
۲- ویژگی‌های قرارداد کار
برای صحت قرارداد کار در زمان انعقادقرارداد رعایت شرایط ذیل الزامی است:
مشروعیت مورد قرارداد
معین بودن موضوع قرارداد
عدم ممنوعیت قانونی و شرعی طرفین در تصرف اموال یا انجام کار مورد نظر لازم به ذکراست اصل بر صحت کلیه قراردادهای کار است مگر آنکه بطلان آنها در مراجع ذیصلاح به اثبات رسد. قرارداد کار علاوه بر مشخصات دقیق طرفین باید حاوی موارد ذیل باشد:
نوع کار یا حرفه یا وظیفه ای که کارگر باید به آن اشتغال یابد
حقوق یا مزد مبنا و لواحق آن
ساعات کار، تعطیلات و مرخصی ها
محل انجام کار
تاریخ انعقاد قرارداد کار
مدت قرارداد، چنانچه کاربرای مدت معین باشد
موارد دیگری که عرف و عادت شغل یا محل ایجاب نماید
در مواردی که قرارداد کتبی باشد قرارداد در ۴ نسخه تنظیم می‌گردد که یک نسخه از آن به اداره کار محل و یک نسخه نزد کارگر و یک نسخه نزد کارفرما و نسخه دیگر در اختیار شورای اسلامی کار و درکارگاههائیکه فاقد شورا هستند در اختیار نماینده کارگر قرار می‌گیرد.
۳- دوره آزمایشی
طرفین با توافق یکدیگر می‌توانند مدتی را به نام دوره آزمایشی کار تعیین نمایند. در خلال این دوره هر یک از طرفین حق دارد بدون اخطار قبلی و بی آنکه الزام به پرداخت خسارت داشته باشد، رابطه کار را قطع نماید. درصورتی که قطع رابطه کار از طرف کارفرما باشد وی ملزم به پرداخت حقوق تمام دوره آزمایشی خواهد بود و چنانچه کارگر رابطه کار را قطع نماید کارگر فقط مستحق دریافت حقوق مدت انجام کار خواهدبود.
مدت دوره آزمایشی باید در قرارداد کار مشخص شود. حداکثر این مدت برای کارگران ساده و نیمه ماهر یک ماه و برای کارگران ماهر و دارای تخصص سطح بالاسه ماه می‌باشد.
۴- قراردادهای کارمزدی
کارمزد عبارت است از مزدی که بابت انجام مقدار کاری مشخص که از نظر کمی قابل اندازه گیری یا شمارش باشد به ازای هر واحدکار تعیین و پرداخت می شود. کارمزد برحسب آنکه حاصل کار موردنظر مربوط به یک نفر یا یک گروه مشخصی از کارگران یا مجموعه کارگران کارگاه باشد به ترتیب به صورت کارمزد انفرادی، کارمزد گروهی و کارمزدجمعی تعیین می‌گردد.
فهرست مطالب
پیشگفتار :    1
فصل اول    2
معرفی معاونت اداری و مالی دانشگاه آزاد    2
وظایف معاونت مالی :    3
صندوق رفاه دانشجویی :    4
نواع وام های پرداختی صندوق رفاه و شرایط دریافت و باز پرداخت آن :    4
شرایط دریافت وام    5
معاونت امور اداری :    5
اداره کار گزینی و رفاه    5
اداره خدمات و نقلیه    5
فضای سبز وباغبانی    6
اداره تاسیسات و نگهداری    6
اداره امور عمومی شامل :    7
دبیرخانه    7
مخابرات و ارتباط بی سیم    7
اداره تدارکات و پشتیبانی    7
مرکز آموزش نیروی انسانی    8
مرکز تشکیلات و روش ها    8
فصل دوم    9
آشنایی با نحوه محاسبات سیستم حقوق و دستمزد در دانشگاه آزاد اسلامی    9
۱- تعریف قرارداد کار    10
۲- ویژگی‌های قرارداد کار    10
مشروعیت مورد قرارداد    10
معین بودن موضوع قرارداد    10
۳- دوره آزمایشی    11
۴- قراردادهای کارمزدی    11
۴-۱- نحوه محاسبه حقوق و مزایا قراردادهای کارمزدی    12
۵- قراردادهای مزدساعتی    14
اعمال نظام مزد ساعتی در موارد ذیل مجاز است:    14
متصدیان حمل و نقل کالا و مسافر    14
مشاغل آموزشی و پژوهشی    14
۵-۱- محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای مزدساعتی    15
۶- قراردادهای کارمزد ساعتی    16
۶-۱- نحوه محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای کارمزد ساعتی    17
فصل سوم    19
آشنایی با سیستم حقوق و دستمزد اجرایی در دانشگاه آزاد اسلامی    19
سیستم های حقوق و دستمزد :    19
نرم افزار - نرم افزار حقوق و دستمزد    19
مشخصات سیستم نرم افزاری :    19
هدف های کلی سیستم های حقوق و دستمزد :    30
فصل چهارم    34
نتیجه گیری    34
نتیجه گیری :    35



دانلود فایل

گزارش کارآموزی انواع بیمه های اجتماعی مهندسی کامپیوتر


موضوع : گزارش کارآموزی انواع بیمه های اجتماعی مهندسی کامپیوتر

توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

تعاریف :
به منظور اجرا و تعمیم و گسترش انواع بیمه های اجتماعی و استقرار نظام هماهنگ و متناسب با برنامه های تأمین اجتماعی ، همچنین تمرکز وجوه و درآمدهای موضوع قانون تأمین اجتماعی و سرمایه گذاری و بهره برداری از محل وجوه و ذخائر ، سازمان مستقلی به نام "سازمان تأمین اجتماعی " وابسته به وزارت بهداشت ، درمان آموزش پزشکی که در این قانون "سازمان" نامیده می شود به وجود آمده است .
بیمه شده:
 شخصی است که راساً مشمول مقررات تأمین اجتماعی بوده و با پرداخت مبالغی به عنوان حق بیمه حق استفاده از مزایای مقرر در این قانون را دارد
خانواده بیمه شده :
شخص یا اشخاصی هستند که به تبع بیمه شده از مزایای موضوع این قانون استفاده می کنند .
کارگاه :
محلی است که بیمه شده به دستور کارفرما یا نمایندة او در آنجا کار می کند .
کارفرما :
شخص حقیقی یا حقوقی است که بیمه شده به دستور یا به حساب او کار می کند .کلیه کسانی که به عنوان مدیر یا مسئول عهده دار اداره کارگاه هستند نمایندة کارفرما محسوب می شوند و کارفرما مسئول انجام کلیه تعهداتی است که نمایندگان مذبور در قبال بیمه شده به عهده می گیرند .
مزد یا کارمزد در این قانون :
شامل هر گونه وجوه و مزایای نقدی یا غیر نقدی مستمر است که در مقابل کار به بیمه شده داده می شود .
حق بیمه :
عبارت است از وجوهی که به حکم این قانون و برای استفاده از مزایای موضوع آن به سازمان پرداخت می گردد .
عزامت دستمزد :
به وجوهی اطلاق می شود که در ایام باز داری ، بیماری و عدم توانایی موقت اشتغال به کار و عدم دریافت فرد یا حقوق به حکم این قانون بهای مزد یا حقوق به بیمه شده پرداخت میشود. کمک عائله مندی :
مبلغی است که طبق شرایط خاص در مقابل عائله مندی توسط کارفرما به بیمه شده پرداخت می شود .
از کار افتادگی کلی:
 عبارت است از کاهش قدرت کار بیمه شده به نحوی که نتواند با اشتغال به کار سابق یا کار دیگری بیش از یک سوم از درآمد قبلی خود را به دست آورد
از کار افتادگی جزئی :
عبارت است از کاهش قدرت کار بیمه شده به نحوی که با اشتغال به کار سابق یا کار دیگرفقط قسمتی از درآمد خود را به دست آورد .
بازنشستگی :
عبارت است از عدم اشتغال بیمه شده به کار به سبب رسیدن به سن بازنشستگی مقرر در این قانون .
مستمری :
عبارت از وجهی است که طبق شرایط مقرر در این قانون به منظور حیران قطع ، تمام یا قسمتی از درآمد به بیمه شده در صورت فوت او برای تأمین معیشت بازماندگان وی به آنان پرداخت می شود .
کارفرما تا 36 قسط بدهی را ماهانه تقسیط می نماید در این صورت کارفرما باید معادل 12% در سال نسبت به مانده بدهی بهره به سازمان بپردازد .هر گاه درجه کاهش قدرت کار بیمه شده شصت وشش درصد و بیشتر باشد از کار افتادگی کلی شناخته می شود .چنانچه میزان کاهش قدرت کار بیمه شده بین سی و سه تا شصت و شش درصد و به علت حادثه ناشی از کار باشد از کار افتادگی جزئی شناخته می شود .
چارت مربوط به سازمان :
 واحد های مختلف سازمان :
1-    واحد نام نویسی و صدور دفترچه و حسابهای انفرادی
2-    واحد امور بیمه شدگان
3-    واحد مستمری
4-    واحد درآمد
5-    واحد اجرائیات
6-    واحد بازرسی
7-    واحد امور اداری
8-    واحد حسابداری
9-    واحد فن آوری اطلاعات
1-    واحد نام نویسی و صدور دفترچه و حسابهای انفرادی :
مطابق کارکرد افراد در سیستم اقدام به تأمین ، تمدید ، صدور دفترچه های درمانی کرده و با بررسی سوابق افراد ،اقدام به صدور کارنامه سوابق ، پرینت سوابق و سامان سوابق جهت اطلاع بیمه شدگان از وضعیت سوابق خود می نماید .
این نام نویسی بر اساس فرمی می باشد که شامل اطلاعات زیر است :
-    نمونه ای از نام نویسی بیمه شدگان کارگاه :
نام نویسی بیمه شدگان کارگاه
شماره کارگاه: 13522100018 شرکت جهان الکل
 شماره بیمه :  8 رقمی                                                 تاریخ نامنویسی :
 نام :                                                                          بخش صدور شناسنامه :
نام خانوادگی :                                                          محل تولد :
کد جنسیت :                                                             شماره ملی :
کد ملیت :                                                                مسلسل شناسنامه
نام پدر :                                                                    تاریخ استخدام : بیمه
    تاریخ تولد :                                                              نحوة ارتباط :
شماره شناسنامه :                                                       شغل :
   شهرستان محل صدور:                  نحوة شناسائی: کرفرما یا کارشناس معرفی کردن
جستجو :ctr1 + F7 بیمه شدگان کشور : F9 بیمه شدگان شعبه :F7 بیمه شدگان کارگاه :F1
-    شماره کارگاه :
یک کد 10 رقمی می باشد که سه رقم اول مربوط به کد شعبه ، سه رقم دوم مربوط به کد فعالیت کارگاه و آخرین شماره عدد کنترل می باشد .مثل : 13522100018 در پایین صفحه کلیدهای میانبری جهت جستجو بر اساس بیمه شدگان کشور F9 و بیمه شدگان شعبه F7 و بیمه شدگان کارگاه F1  می باشد قرار دارد که مثلا برای دیدن سوابق کارگر می توان از این کلیدها استفاده کرد .
فرم مربوط به مشخصات هویتی کارگاه :
مشخصت هویتی کارگاه
شماره کارگاه :                                        
      بیمه بیکاری:                                              نوع بیمه :                            
نام کارگاه :                                               فعالیت اقتصادی :
کارفرما :                                                    نوع فعالیت :
 وضعیت :                                                  نوع کارگاه :
ملیت :                                                       سازمان سرپرست :
دورة فعالیت :                                             نحوة شناسائی :
شخصیت :                                                 تاریخ شمول :
نوع محل نشانی :                                        کد پستی :
شرح نشانی :                                               فاکس :
استان :                                                       تلفن :
فهرست مطالب
تعاریف :    1
کارفرما :    2
مزد یا کارمزد در این قانون :    2
عزامت دستمزد :    2
از کار افتادگی کلی:    3
بازنشستگی :    3
مستمری :    3
چارت مربوط به سازمان :    4
واحد های مختلف سازمان :    4
واحد امور بیمه شدگان :    8
واحد مستمری :    9
نوار ابزار استاندارد :    13
نوار ابزار قالب بندی :    13
کار با صفحه کلید و ماوس :    14
کار با ماوس :    16
تعریف اشاره گر :    16
EXCEL:      صفحه گسترده چیست ؟    17
انواع نرم افزارهای صفحه گسترده :    18
کابرگ و عملکرد آن در حسابداری :    19
کاربرد صفحه گسترده ها :    20
اصلاحات و تعاریف اولیه صفحه گسترده :    21
نشانی یا آدرس خانه :    22
برنامه سیستم :    26
خصوصیات برنامه ها سیستمی :    27
انواع کارت های صفحه نمایش :    32
علت استفاده از API ها :    34
توابع API جهت تنظیمات ویندوز :    37
سیستم REGISTRY  ویندوز :    39
متن و فونت ها در ویندوز :    44
گروه A ) توابع قالب بندی متن ها :    44



دانلود فایل

گزارش کارآموزی وظایف شهرداری

موضوع : گزارش کارآموزی وظایف شهرداری

توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

مقدمه :
شهرداری وظایف مختلف ر در راستای اهداف گسترش شهر را در کشور بر عهده دارد که از جمله می توان به مواردی اشاره کرد . اجرای برنامه ها و دستورالعمل های صادر شده در خصوص شهر و آبادانی و امکانات لازم برای پیشرفت سطح شهر و گسترش و زیبایی در سطح شهر – جمع آوری زباله – ساخت مکانهای تفریحی و ایجاد مکان های فرهنگی ، تحقیق و جمع آوری و اطلاعات مورد نیاز در زمینه ی سازندگی و گسترش و کشف روشهای جدید در  مورد عملکرد آنها و اخذ شیوه های مناسب به منظور برنامه ریزی و اجرای برنامه ها ، انعکاس مناسب از سطح شهر . شهرداری را می توان یکی از سازمانهای فعال زیر نظر وزارت کشور دانست که برای گسترش زیبایی سطح شهر فعالیت می کند یکی از ارکان های مهم شهر محسوب می شود . شهرداری می تواند به نیرو بخشی و تحقیق و ارائه روشهای نوین در زمینه گسترش شهر کمک بسیاری داشته باشد .
پیش گفتار
شهرداری از نظر نمودار سازمانی و تقسیمات کاری ، همچون سایر اداره ای از واحدهای مختلفی تشکیل شده که می توان به ترتیب اولویت ها این گونه بیان نمود .
1-شهردار( ریاست ) 2- معاونت 3- امور مالی و اداری  4- امور کارگزینی  5- امور دفتری  6- روابط عمومی  7- واحد مهندسی شهرداری   8- واحد شهرسازی  9- نگهبانی
شهرداری علاوه بر بخش های فوق از سایر بخش های دیگر نیز تاسیس شده از جمله می توان به آتشفشانی که زیر نظر شهرداری است و واحد موتوری شهرداری واحد اجرایت و واحد کنترل حمل و نقل شهری را نام برد .
تاریخچه :
 شهرداری را می توان به عنوان یک واحد سازمانی قدیمی در سطح شهرستان خرم دره معرفی کرد که بعدها با استقرار فرمانداری در سطح شهرستان و نیاز بیشتر مردم از این و امر امکانات در اختیار این قسمت حیاتی شهر قرار گرفته شهرداری خرم دره در 5 سال 1337 افتتاح گردید . تا فعالیتهای از قبیل فرهنگی ساخت و ساز و زیبایی شهرو آموزشی خود را در ارتقای اهداف تبین شده قرار دهد . شهرداری خرم دره با 30 نفر از قبیل شهردار ، معاونت ، امور مالی ، واحد شهرسازی کار خود را آغاز کرده این واحد گسترش یافت و در این سال ها با 160 نفر و افزایش واحد های مختلف بر اساس نیاز احساس سره فعالیت می کند.
 آشنایی با محل کارورزی ( شرح وظایف کارکنان فنی و مهندسی شهرداری 9 این قسمت دارای 7 کارمند بوده که از 3 مهندس و یک منشی و 2 نفر بعنوان مسئول حمل و نقل در این قسمت مشغول به فعالیت بوده از این 3 مهندس یکی به عنوان ناظر بر طرح های عمرانی مانند قیر ریزی و آسفالت ریزی . دیگری ناظرین بر باز سازی پیاده رو ها ساخت  و ساز بر این گونه طرح ها می باشد و دیگری بر نظارت بر کارها این دو ناظر و تایید کار های این ناظر ها و تایید نقشه های ساختمانی و عمرانی این بخش را بر عهده دارند و نیز کلیه ی طرح ها مانند جدول کشی معابر عمومی مانند کوچه ها و خیابان ها و پل سازی خیابان ها و کوچه ها نظارت بر ساخت و ساز در سطح شهر و همچنین نظارت بر نقشه های ساختمانی منطبق با ساخت ریاست :
شرح و وظایف کارکنان
در راس سوم اداره ریاست قرار داد که دارای یک وظیفه مکی می باشد و آن ایجاد هماهنگی و نظارت بر اجرای اموری باشد که خود آن به چند بخش مختلف تقسیم می شود :
-    نظلرت بر کار کنان و ارزیابی عملکرد آنها
-    ایجاد فضای مناسب و خلف ارزشهایی که موجب ارتقای بهرهوری نیروی کار رهبری می شود
-    شرکت در جلسات بیرون از سازمان
-    حفظ روابط خوبی با کارکنان و مسئولین
-    ایجاد انجام کاری میان کارکنان و ایجاد هماهنگی با سایر ارگانها و نهاد های دولتی و غیر دولتی

معاونت:
-    اداره امور در نبود ریاست اداره و امور محوله  از سوی مدیریت
-کنترل ورود و خروج همکاران و صدور حکم ماموریت و مرخصی
-رسیدگی به امور اداره و واحد های تابع
-شرکت در جلسات اداری و انجمنها
-نظارت بر فعالیتهای فرهنگی و هنری
- شرکت در برنامه های فرهنگی وهنری و ایجاد هماهنگی های لازم
- توجیه وظایف پرسنل در صورت نیاز
- رسیدگی به امور مراجعین
امور مالی و کارپردازی:
-همکاری و مساعدت در برنامه ریزی مکی و عمومی فعالیت ها
-  تهیه و پیشنهاد و تقویم فعالیت ها برنامه ها و تنظیم بودجه با مشورت همکاران و مدیریت
- تکمیل فرم های تنظیم بودجه با نظارت  مقام مافوق
- اظهار نظر در مورد پیشنهاد ها و امر ها
- نظارت بر تعیین وتخصیص اعتبارات فصلی
- هماهنگی در برنامه ریزی تامین و مایل و تجهیزات و مواد مصرفی در منطقه
      -  دریافت درخواست های خرید که توسط مافوق ارجاع می شود
     - تهیه  و تنظیم اسناد مالی جهت ارائه به مرکز
    - مراقبت در تهیه و تنظیم حساب ماهانه در موعد مقرر و بررسی و امضاء حساب ها
روابط عمومی:
 روابط عمومی یکی از ارکان مهم و حساس درون سازمان می باشد بطوریکه کمتر سازمان و اداره ای است که دارای چنین بخشی نباشد به عبارت دیگر می توان گفت که روابط عمومی یک مجموعه در سیستم سازمان است که برای تطابیق و تعامل آن با محیط پیرامون و پاسخگویی به نیازهای محیطی شکل می گیرد لذا بر اساس هر سازمانی برای تطبیق با محیط و تعامل با آن نیازمند روابط عمومی است .
 امور خدماتی :
-    راهنمایی مراجعین و پاسخگویی به تماسها
-    پذیرایی از همکاران و میهمانان
-    انجام امور خدماتی اداره و امور ماموریت
امور دفتری
1-    تایپ نامه های اداری
2-    ثبت نامه ها
3-    بایگانی نامه ها
تایپ نامه های  اداری :
 یک از عمده ترین کارهای امور دفتری تایپ نامه ها است .
 وقتی منوط نامه توسط واحدی نوشته شد قبل از تایپ شدن ، نامه باید به تایید رئیس اداره برسد .
 بعد از تایید رئیس اداره آن نامه برای تایپ کردن آماده است
 سپس در کامپیوتر کلیک کرده منویی باز می شود که دارای چندین درایو است که بر روی درایوEکلیک کرده منویی دیگر باز می شود که دارای درایوی به نام نامه اداری است بر روی آن کلیک کرده و منویی دیگر باز می شودکه دارای دو درایو است پس روی درایو با نام کوچک کلیک می کنیم و سپس نامه خود را تایپ می کنیم .
 پس از اتمام تایپ نامه دستور پرینت داده و نامه را پرینت می گیریم .
 طریقه ثبت نامه های رسیده و فرستاده :
 هر نامه ای چه رسیده و چه فرستاده باید در دفتر اندیکاتور ثبت شده و دارای شماره و تاریخ باشند .
فهرست مطالب
-    مقدمه
-    پیش گفتار
-    تاریخچه
-    آشنایی با محل کارورزی
-    شرح وظایف کارکنان
-    ریاست
-    معاونت
-    امور مالی و کار پردازی
-    روابط عمومی
-    امور خدماتی
-    امور دفتری
-    شرح وظایف شهرداری خرمدره
-    شناخت مصالح
-    گچ
-    سنگ
-    آلومینیوم
-    آجر
-    ماسه
-    نتیجه گیری


دانلود فایل