دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی

موضوع : گزارش کارآموزی اداره کار و امور اجتماعی

توضیح : این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

پیشگفتار :
در طول دوره کارآموزی در اداره کار و امور اجتماعی استان قزوین ، با سیستم های حقوق و دستمزد در ادارات دولتی و سیستم حسابداری دولتی در یک ارگان با تعداد کارکنان بالا و پر مخاطب آشنا شدم که مشروح آموخته هایم را در این دوره که شامل مواردی از قبیل نحوه فعالیت سیستم های نرم افزاری ، نحوه ذخیره و بازیابی اطلاعات ، امنیت در شبکه های داخلی و  مواردی دیگر از این قبیل بود  .
فصل اول – معرفی اداره کار و امور اجتماعی
تاریخچه:
درآبان ماه سال 1323دروزارت پیشه و هنر، اداره مستقلی به نام اداره کل کارتشکیل شد. این اداره کل ابتدا برای رسیدگی به اختلافات تصویبنامه ای تنظیم کردکه درفروردین ماه سال 1324به تصویب هیات وزیران رسید. اولین طرح قانون کاردر تاریخ 28 اردیبهشت ماه 1325 و در زمان تعطیلی مجلس به تصویب هیات وزیران رسید.
ازآنجا که با تصویب قانون کار، سازمان کوچک اداره کل کار، قادر به حل و فصل امور کارگری نبود و از طرف دیگر یکی از گردانندگان حزب توده نیز در راس وزارت پیشه و هنر قرارگرفته بود و حکومت وقت به سبب مخالفتهای سیاسی حزب مزبور، مایل نبود امورکارگری کشور را سلطه و اختیار وی قراردهد. لذا با تصویب هیات دولت در 13/5/1325وزارتخانه جدیدی به نام ""وزارت کار وتبلیغات " از ادغام "اداره کل کار"، "اداره کل انتشارات و تبلیغات" و "اداره عمران و اصلاحات وزارت کشور" تشکیل و مامور اجرای قانون کارگردید. درسال 1325 مظفرفیروز به عنوان اولین وزیر وزارت کار و تبلیغات معرفی شد.
تاریخچه وزارت کار و امور اجتماعی را می توان به دو دوره قبل و بعد از انقلاب اسلامی 1325 تا 1357 و 1357 تا 1382 تقسیم کرد.
درسال 1325 بعد از تصویب وزارت کار و تبلیغات توسط هیات دولت، سرانجام درسال 1328 اجازه قانونی تاسیس وزارت کار از طرف مجلس به دولت داده شد و وزارت کار موجودیت قانونی پیدا کرد.
هدف و وظایف وزارت کار و تبلیغات در بدو امر با توجه به شرایط اجتماعی و سیاسی آن زمان به شرح ذیل بود:
ایجاد مرجع بی طرف صلاحیتدار برای حل اختلافات کارگرو کارفرما و تمرکز امور مربوط به کار و مراقبت در تهیه اجرای مقررات قانون کار و قانون کار و قانون بیمه کارگران و حمایت و تامین بهداشت و رفاه کارگران و برقراری روابط با تشکیلات بین المللی کار.
منشور سازمان بین المللی کار :
در سال 1944 ، کنفرانس بین المللی کار بیانیه ای را تحت  عنوان بیانیه فیلادلفیا تصویب نمود که این بیانیه به انضمام اساسنامه سازمان در حال حاضر منشور سازمان بین المللی کار را تشکیل می دهد . این بیانیه با تأکید مجدد بر اصولی که سازمان بر پایه آنها پی ریزی و تشکیل شد ، برنکات زیر تأکید ورزید :
1 – کارگر یک کالا نیست
2 – آرادی بیان و تجمع برای توسعه پایدار امری لازم و ضرروی است
3 – فقر در همه جا باعث ایجاد خطر برای خوشبختی می باشد
4 – همه افراد بشر حق دارند از از رفاه مادی و رشد معنوی در فضایی آزاد و مطمئن ، از امنیت اقتصادی و فرصتهای برابر برخوردار شوند .
این سازمان در طول سالیان متمادی با پشتکار و اعتقاد راسخ به اصول و قوانین خود پستی و بلندی های بسیاری را طی نمود اما هیچگاه در راه احقاق حقوق انسانی و بشری از پای ننشست و تاکنون 349 کشور به عضوت این سازمان در آمده اند و قوانین و اصول این سازمان در همه نقاط جهان به اجرا گذاشته می شود . این سازمان همواره با تلاش برای حرکت به سمت جهانی با صلح پایدار گام برداشته است ، چنانچه این سازمان برای آغاز قرن بیست و یکم 4 استراژی کلی تدوین و تعیین نموده که عبارتند از :
1 – ارتقا و تشخیص اصول بنیادین حقوق کار .
2 – ایجاد فرصتهای بیشتر برای زنان و مردان به منظور دستیابی به در آمد کافی و شغل مناسب .
3 – افزایش پوشش و کارآیی حمایت های اجتماعی برای همه .
4 – تقویت سه جانبه گرایی و گفت و گوهای اجتماعی .
سازمان بین المللی کار ، در قرن جدید بر تأمین اقتصادی و اجتماعی نیروی کار تأکید ورزید و این مسأله را لازمه کار مفید و حفظ کرامت انسانی در اقتصاد جهانی دانسته و در این راستا چارچوبی برای طراحی تمهیدات اجتماعی پایدار، شامل اصلاح و گسترش آنها ارائه داده است .
معرفی :
سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای در امور و کارگری برای حفظ و صیانت انسانی وظایف خود را بر اساس چهارچوب قانون کار در راستای تنظیم روابط کار و بازار کار ایفای نقش می کند.
شرح وظایف سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای :
رسیدگی به اختلافات و شکایات کارگری و کارفرمایی از طریق تشکیل مراجع حل اختلاف به منظور حل و فصل اختلافات با توجه به قانون کار و مقررات مربوطه .
راهنمایی و ارشاد کارگران و کارفرمایان در مورد چگونگی انعقاد پیمانهای دسته جمعی
تهیه و تنظیم خلاصه پرونده شاکیان حوزه عملکرد و ارسال آن به اداره کل نظارت و تنظیم روابط کار.
راهنمایی کارگران و کارفرمایان در زمینه مسائل قانون کار و مقررات مربوطه.
نظارت بر اجرای طرح های طبقه بندی مشاغل کارگری .
پیگیری دقیق و مستمر در خصوص تایید صلاحیت شرکتهای ارائه دهنده خدمات پشتیبانی.
بررسی طرحهای مزد و بهره وری و رسیدگی به قراردادهای پاداش افزایش تولید.
بازرسی مستمر از کارگاهها و کارخانجات حوزه عملکرد و برقرار کردن مبانی
حفاظتی و بهداشتی و ایمنی کار و انطباق شرایط کار با قوانین و مقررات مربوطه .
فراهم ساختن امکانات رفاهی جهت کارگران از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان به ایجاد تاسیسات و ارائه خدمات رفاهی در کارگاهها و ایجاد تسهیلات لازم در جهت تامین مسکن و انجام سایر اقدامات حمایتی
ایجاد مجموعه های ورزشی تفریحی و فرهنگی کارگران و توسعه و تجهیز مجموعه های موجود.
ثبت نام جویندگان کار و معرفی آنان به کارگاههای در خواست کننده نیروی انسانی به منظور بکارگماری.
اجرای قانون و آئین نامه های شوراهای اسلامی کار در سطح استان.
تهیه و تنظیم و اجرای طرح ها و برنامه های فرهنگی بر اساس اهداف و ضوابط دفتر امور فرهنگی به منظور پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی در مجتمع های کارگری.
انجام امور مربوطه به انجمنهای صنفی با توجه به قوانین و مقررات و آئین نامه های مربوطه.
انجام امور مربوطه به سوادآموزی مشمولین قانون کار با همکاری و مشارکت مراکز نهضت سواد آموزی استان.
انعکاس رویدادهای کارگری استان به اداره کل روابط عمومی وزارت متبوع.
پیش بینی بودجه مورد نیاز سالانه اداره کل و ادارات تابعه در سطح استان.
انجام امور اداری ومالی وخدماتی اداره کل .
انجام اقدامات لازم در زمینه اجرای قانون و مقررات بیمه بیکاری.
انجام مطالعات و بررسیهای لازم از طریق کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری به منظور شناخت امکانات و پتانسیل استان در زمینه ایجاد اشتغال مولد و فراهم آوردن فرصتهای جدید شغلی و ارائه راه کارهای مناسب.
انجام امور مربوطه به اشتغال اتباع خارجی.
انجام اقدامات لازم در جهت تشکیل تشکلهای کارگری و کارفرمایی بر اساس قوانین و مقررات ذیربط و نظارت بر چگونگی تشکیل آنها.
راهنمایی و ارائه خدمات لازم در جهت بکارگماری متقاضیان شغل از طریق ایجاد هماهنگی لازم با واحدهای مشمول قانون کار.
پذیرش و راهنمایی متقاضیان استفاده از تسهیلات اعتباری تبصره های قانون بودجه کل کشور و قانون برنامه های توسعه مرتبط با اشتغال.
اداره امور اجتماعی :
همانطوریکه در فصل هشتم قانون کار به مسائل رفاهی کارگران پرداخته شده است رسیدگی به مسائل و مشکلات رفاهی کارگران حائز اهمیت خاصی می باشد به نحوی که برنامه ریزی در این زمینه و ارائه خدمات رفاهی موجب حل بسیاری از مشکلات کارگران خواهد شد . لذا سرمایه گذاری هر چه بیشتر در این زمینه ثمره خوبی خواهد داشت.
از اهداف مهم اداره اموراجتماعی ارائه خدمات رفاهی از قبیل
•    تاسیس خانه های بهداشت
•    ایجاد مراکز نگهداری کودکان
•    انتخاب و معرفی کارگران نمونه زن و مرد
•    تامین مسکن کارگری
•    ایجاد و تشکیل شوراهای اسلامی کار ، انجمن های صنفی و انتخاب نمایندگان کارگران و کارفرمایان در هیاتهای تشخیص و هیاتهای حل اختلاف 
•    چگونگی انتخاب و معرفی کارگران نمونه مرد
شرایطی که برای انتخاب کار گر نمونه مد نظر می باشد
1.    تکمیل فرمهای مشخصات کارگاه ، مشخصات فردی و فرمهای ارزشیابی کارگر  
2.    ارسال تصویر شناسنامه پرسنلی
3.    ارائه گزارش فنی اختراع و ابتکار کارگر نمونه که می بایست با تائید مدیریت و شورای اسلامی کار باشد.
4.    گزارش میزان صرفه جویی ارزی به دلار با تائید مدیریت و شورای اسلامی کار
5.    ارسال عکس از کارهای ابتکاری کارگران نمونه با شرح قطعات یا دستگاه ساخته شده در پشت عکسها
6.    ارسال تعدادی از قطعات ساخته شده قابل حمل یا ماکت جهت استفاده در نمایشگاه دائمی کارگران
اداره بازرسی کار :
شرح وظایف
7.    نظارت بر اجرای مقررات ناظر به شرایط کار به ویژه مقررات حمایتی مربوط به کارهای سخت و زیان آور و خطرناک ، مدت کار ، مزد ، رفاه کارگر ، اشتغال زنان و کارگران نوجوان
8.    نظارت بر اجرای صحیح مقررات قانون کار و آئین نامه ها و دستورالعمل های مربوط به حفاظت فنی
9.    آموزش مسائل مربوط به حفاظت فنی و راهنمایی کارگران ، کارفرمایان و کلیه افرادی که در معرض صدمات و ضایعات ناشی از حوادث و خطرات ناشی از کار قرار دارند.
10.    رسیدگی به حوادث ناشی از کار در کارگاههای مشمول و تجزیه و تحلیل عمومی و آماری این گونه موارد به منظور پیشگیری حوادث
11.    بازرسی به صورت مستمر ، همراه با تذکر اشکالات و معایب و نواقص و در صورت لزوم تقاضای تعقیب متخلفان در مراجع صالح انجام می گیرد.
12.    پیگیری ماده 87 قانون کار به منظور بررسی طرحها و نقشه های واحدهای جدید التاسیس و یا در حال توسعه
13.    پیگیری تبصره ماده 52 قانون کاردر خصوص مشاغل سخت و زیان آور
14.    بازرسی از واحدهای در حال احداث و یا در حال توسعه به منظور اعلام نظر در خصوص صدور پروانه بهره برداری از طریق مراجع ذیصلاح
15.    پیگیری و اعلام نظر در ارتباط با تعیین صلاحیت شرکتهای خدماتی متقاضی مجوز تایید صلاحیت
16.    اقدام در خصوص پرونده های ارجاعی ازمراجع حل اختلاف
17.    پیگیری موضوع اشتغال اتباع خارجی در واحدهای تحت پوشش
18.    پیگیری مقاوله نامه 182 سازمان بین المللی کار در ارتباط با ممنوعیت کار کودکان در مشاغل تعیین شده
19.    پیگیری درخصوص تشکیل کمیته حفاظت فنی و بهداشت کار و نظارت بر عملکرد کمیته ماده موضوع ماده 93 قانون کار
فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول – معرفی اداره کار و امور اجتماعی استان ....
تاریخچه سازمان بین المللی کار در جهان
منشور سازمان بین المللی کار
معرفی
شرح وظایف سازمان کار و آموزش فنی و حرفه ای استان قزوین
اداره امور اجتماعی
شرایطی که برای انتخاب کار گر نمونه مد نظر می باشد
اداره بازرسی کار
شرح وظایف
اداره روابط کار
وظایف و مسئولیتها
شرایط و مدارک مورد نیاز
بررسی آئین نامه های انضباطی کار کارگاهها
بررسی قراردادهای کار ارسالی شرکتها
شرایط مندرج در پیمان دسته جمعی
سایر فعالیتهای امور اجتماعی
فصل دوم – محاسبات تئوری
• محاسبه حقوق و مزایا
• فوق العاده
• ...
روش محاسبه حقوق و دستمزد نظام کارمندی
طرز محاسبه ضریب حقوقی در سال 1385
طرز محاسبة حق اولاد
طرز محاسبة حق عائله مندی
طرز محاسبه فوق العاده شغل
طرز محاسبه محرومیت و تسهیلات زندگی
فوق العاده محل خدمت
فوق العاده محرومیت از روستا
طرز محاسبه فوق العاده نوار مرزی
طرز محاسبه فوق العاده جذب مناطق محروم
طرز محاسبه فوق العاده ویژه
طرز محاسبه حداقل دریافتی
تفاوت حقوق با هیئت علمی
طرز محاسبه فوق العاده برجستگی
کمک هزینه ازدواج و فوت
کمک هزینه سفر
کمک هزینه مسکن مناطق محروم
قانون پرداخت پاداش پایان خدمت
بازنشستگی
اختیاری
توافقی
اجباری
فصل سوم – قراردادهای کار
• انواع قراردادها
• ویژگیها و تفاوتهای قراردادها
• ...
تعریف قرارداد کار
ویژگی‌های قرارداد کار
مشروعیت مورد قرارداد
معین بودن موضوع قرارداد
دوره آزمایشی
قراردادهای کارمزدی
نحوه محاسبه حقوق و مزایا قراردادهای کارمزدی
قراردادهای مزدساعتی
مشاغل آموزشی و پژوهشی
محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای مزدساعتی
قراردادهای کارمزد ساعتی
نحوه محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای کارمزد ساعتی
فصل چهارم – آشنایی با نرم افزار
• ویژگی های نرم افزار
• امکانات
• تصاویر آموزشی
سیستم حقوق و دستمزد
سیستم های حقوق و دستمزد
خلاصه مشخصات سیستم حقوق و دستمزد
ضوابط و ویژگی‌های سیستم پرسنلی
عملیات مربوط به احکام کارگزینی و ابلاغیه
عملیات ثبت و نگهداری مشخصات کارکنان و مدیران
فعالیت‌های مربوط به حقوق و دستمزد
فعالیت‌های مربوط به آموزش
گزارشها
امکان گزارشگیری پویا
ارتباط سیستم پرسنلی با سایر سیستم‌ها
نرم افزار ها در سیستم حقوق و دستمزد
گزارش ها
فصل پنجم – نتیجه گیری
نتیجه گیری


دانلود فایل

گزارش کارورزی علوم تربیتی

موضوع : گزارش کارورزی علوم تربیتی

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

مقدمه
همیشه در بین کودکان و بزرگسالان یک نوع مشکلی وجود دار د که گاهی اوقات از جانب او بروز داده می شود به اهم پرخاشگی که این مشکل گاهی اوقات درد سرساز می باشد و چندان مطلوب نیست .  در این فصل می خواهم به معرفی سوژه ای بپردازم که این مشکل را دارد که طی چند جلسه کارورزی از او مشاهده کرده ام.
شرح معرفی سوژه:
من برای کارورزی 2 به مهد کودک اسراء مراجعه می کردم که در طی این چند جلسه برخورد با کودکان مهد کودک با کودکی که زیر نظر داشتم به نام شهریار متوجه این موضوع شدم که شهریار دچار مشکل پرخاشگری و عصبانیت است که با همه ی بچه های مهد رفتار نامطلوبی دارد و همیشه در حال دعوا با بقیه بچه هاست و مدام کلماتی را در جملات خود به کار می برد که بر گرفته از فیلم ها و بازی های خشونت آمیز بوده است.
سر کلاس به جای این که حواسش را به آموزش های مربی متمرکز کند خودش را به دعوا با بچه ها مشول میکند .همیشه با خمیر بازی در حال ساختن هیولا یا شخصیت های فیلم های کودکانه خشونت آمیز است و یا در کشیدن نقاشی سعی و تلاش خوبی ندارد.
فهرست مطالب
مقدمه    4
شرح معرفی سوژه    5
معرفی منشاء پرخاشگری    6
راه کارهای درمان پرخاشگری    7

  

دانلود فایل

گزارش کاراموزی رشته علوم تربیتی

موضوع: گزارش کاراموزی رشته علوم تربیتی

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

   مقررات اداری مدرسه و محیط ظاهری آن
 1- اسناد مالی به موقع تنظیم و در دسترس باشد .
2- از تنبیه بدنی جدا خوداری شود و در صورت مشاهده برابر مقررات برخورد خواهد شد.
3-مدیران مدارس و مجتمع ها ماهانه حداقل یکبار از کلاس های درس بازدید نموده و گزارش عملکرد را در دفتر بازدید معلمان ثبت می نمایند.
4-دفاتر کلاسی همکاران از لحاظ ثبت فعالیتها یاددهی - یا دگیری و نمره گذاری و ثبت نتایج آزمایش ،منظم و مرتب است.
5- غیبت همکاران در اسرع وقت به کارشناس آموزش ابتدایی گزارش می گردد.
6- به مکاتبات اداری در وقت معین پاسخ داده شده و از مکاتبه با سایر ادارات بطور مستقیم جداً خوداری شود.
7- دریافت هر نوع وجه تحت عنوان کمک های درسی بدونه اجبار و در مقابل قبوض هدیه به مدرسه انجام گیرد و در غیر این صورت مدیر مدرسه جوابگو خواهد بود.
8-تمامی مدیران مدارس و مجتمع های آموزشی ملزم به داشتن برنامه سالانه می باشند و پس از تهیه و تنظیم برنامه آن را در جلسات شورای مدرسه مطرح و به تصویب برسانند.
9-مدیران مجتمع ها باید  ماهیانه جلسه ای با معاون آموزگاران و آموزگاران شاغل در مدارس تحت پوشش خود  داشته باشند و صورت جلسات را پس از امضاٍ توسط حاضرین در جلسه در مرکز مجتمع بایگانی نمایند.
10-هر گونه اهمال و سستی همکاران و سهل انگاری و بی توجهی در انجام امورات آموزشی و پرورشی براساس شرح وظایف  محوله از هیچ شخص یا اشخاص مورد قبول نخواهد بود.
11- در صورتی که همکاران بعلت بیمار بودن یا مشکلات خانوادگی و یا به هر دلیل دیگر در مدرسه حضور نداشته باشند مدارس مجتمع و شهری توسط مدیران و معاونین آنها کلاس را اداره میکنند و از فرستادن دانش آموز به خانه جداً خوداری می کنند .
12- دارای دفتر ثبت بازدید مسئولین (برای مثال ،یکی از برگ های این دفتر شامل ریاست آموزش و پرورش منطقه بهمراه مسئول حراست و کارشناس مسئول مقطع بوده که بصورت بازدید مکتوب بوده است . )دارای دفتر امتحانات حال و سالهای گذشته  با ثبت کامل  سیاهه نمرات دانش آموزان و سنوات تحصیلی دانش آموزان در هر پایان. و به تعداد دانش آموزان و به صورت مجزا موجود است . و دارای دفاتر ثبت فعالیتهای انجمن اولیاٍ و مربیان که با جلسات متعدد مبنی بر برگذاری شورای  اولیاٍ  و مربیان  موجود است.
13- دارای کتابخانه نسبتاً مناسب که حدوداً 100 جلد کتاب را داراست که از این تعداد 14 جلد قرآن مجید  و تعدادی لغت نامه و بقیه شامل کتابهای داستان و  کتابهای علمی بوده است   .
14 - دارای میدان فوتبال و جمعاً مساحت مدرسه 2000 متر مربع می باشد .دارای6 کلاس درس و دفتر مدرسه و دارای یک پکیچ کامل دستگاه رایانه با تجهیزات  و یک  دستگاه   تلویزیون را شامل می شود.
15- از نظر نور و روشنای کلاس ها مناسب بوده و همچنین دارای پرده  برای پنچره ها و همچنین ساختمان مدرسه از نظر ایمنی ضد زلزله بوده است ودارای کپسول آتش نشانی است و وسیله گرمایی آن برای زمستان کوره نفتی است .و درب ورودی  مدرسه از لحاظ کیفیت مناسب بوده ولی سردر آن نامناسب بوده است.  فاصله مدرسه با روستا در حدود 300 متر بوده است .
16- و همچنین از نظر تجهیزات ورزشی  کامل بوده و فاقد مربی ورزشی و همچنین فاقد مربی مشاوره  میباشد . و همچنین دفتر  انجمن اولیاٍ و مربیان را نیز دارد.
17 - ورود و خروج دانش آموزان  هم از طرف معلمان و  هم از طرف مدیران ثبت و روز های غیبت  آنان چه موجه و چه غیر موجه در دفتر مدیر ثبت می شود و نسبت به آنان برخورد خواهد شود. و این آموزشگاه فاقد سرایه دار یا مستخدم بوده است و توسط خود دانش آموزان بصورت نوبتی تمیز می شود .
19-  و حیاط مدرسه درختکاری شده و در اوایل فصل بهار  منظره بسیار زیبا و به یاد ماندنی  را می توان مشاهده کرد.
 از نظر امکانات ورزشی و سرویس بهداشتی
 1- از نظر امکانات ورزشی نیز دارای وسایل آزمایشگاهی و کمک آموزشی  بوده که مشترک بین ابتدایی و راهنمایی است که برای درسهای مثل جغرافیا ،حرفه و فن ،ریاضی ، علوم و ..... استفاده می شود . و همچنین دارای سرویس بهداشتی  مناسب و مشترک بین ابتدایی و راهنمایی و دارای مایع دستشویی  برای پاکیزه کردن و همچنین دارای سرویس شیر آب  خوردن در حیاط  مدرسه به تعداد   5    عدد .
از نظر نیروی انسانی
نیز دارای 7 نفر است که هر پایه را یه معلم اداره می کند .
وظایف معلمان
1- کوشش و اهتمام در به وجود آوردن محیطی کاملاً آموزنده و پرورش دهنده درکلاس منطبق با موازین  و معیارهای اسلامی به طوری که زمینه ی شکوفاشدن استعداد های فطری وخدا دادی دانش آموزان ازهرجهت فراهم باشد .
2- نظارت کامل بررفتار وکرداردانش آموزان وارشادآنان باتوجه به اصول وشیوه های تربیتی اسلامی.
3- کوشش درایجادروحیه ی نظم وترتیب ودقت وهم کاری وتعاون دردانش آموزان وعلاقه مند نمودن آنان به تحقیق وتفحص .
4- اجرای برنامه های آموزشی-پرورشی مصوب(تدریس به موقع کلیه ی موادبرنامه طبق جدول ساعات کارهفتگی(تقویم اجرائی) وزمان بندی سالانه واهتمام دربهبودکیفیت آموزشی ازطریق به کارگرفتن شیوه وروش جدیدتدریس بااستفاده ازوسایل کمک آموزشی وتهیه ی طرح درس ) .
5- گروه بندی دانش آموزان به منظورپیشرفت تحصیلی آنان تادانش آموزانی که به عللی پیشرفت تحصیلی مناسب نداشته اند بتوانند از دانش آموزان دارای پیشرفت تحصیلی بهره مندبشوند .
6- برقراری حفظ نظم درکلاس .
7- آماده کردن وسایل لازم برای تدریس وتشریح درکلاس درس متناسب باموضوعات درسی .
8- مطالعه ی مداوم درزمینه ی آخرین روش های تدریس وکتب تربیتی وعلمی به منظوربالابردن سطح آگاهی هاومهارت های شغلی .
9- مشخص نمودن تمرینات وبرنامه ها(تکالیف)یی که لازم است دانش آموزان جهت تفهیم بهتر دروس درمنزل انجام دهند .
10- رسیدگی مستمربه تکالیف وفعالیت های انجام شده جهت بهبودکارآنان
11- حضوربه موقع درکلاس واهتمام دربالابردن کیفیت کارتدریس بااستفاده ازروش های جدیدبا توجه به تفاوت های فردی دانش آموزان .
12- بررسی ریز مواد وکتب درسی وارائه ی پیشنهادهای مناسب درجهت رفع نقایص احتمالی .
13- توجه به وضع بهداشتی دانش آموزان وهم کاری با مسئولین دراین زمینه .
14- شرکت درکلاس های کارآموزی و بازآموزی که ازطرف مسئولین آموزش ضمن خدمت و اداره ی آموزش وپرورش منطقه ابلاغ می گردد .
15- فراهم کردن موجبات ارزشیابی به موقع ازپیشرفت تحصیلی دانش آموزان وتجزیه وتحلیل نتایج آنان . وشناسایی علل پیشرفت یاعدم پیشرفت تحصیلی وسعی درتقویت نقاط قوت واتخاذ تدابیرلازم جهت رفع نقاط ضعف یادگیری دانش آموزان .
16-  انجام ارزشیابی های تشخیصی،تدریجی وپایانی برابرآیین نامه هاودستورالعمل های مربوط .
17- دقت برامتحانات شفاهی وعملی دانش آموزان .
18- تصحیح دقیق اوراق امتحانی دانش آموزان درهرنوبت (داخلی) انتقال وثبت نمرات امتحانی درلیست معلم وتسلیم ریزنمرات به دفترمدرسه ظرف مدت مقرر و برابردستورالعمل های مربوط .
19- تبادل نظربا معلمان ومشاوران راهنماوشرکت درشوراهای آموزشی-پرورشی مدرسه وگردهمائی ها و ارائه ی پیشنهادهای لازم
20- شرکت فعالانه درگروه های آموزشی مربوط وتبادل نظرباسایرهمکاران دراجرای بهتر برنامه های درسی وارائه ی پیشنهادهای لازم .
21-  هم کاری وتبادل نظربا اولیاءدانش آموزان درمواردلازم به منظورآگاهی ازوضع رفتارو تحصیلات ‌دانش آموزان و راهنمائی خانواده هابرای چاره جوئی دشواری هاومسائل تحصیلی دانش آموزان بااطلاع مدیرمدرسه .
22- رسیدگی مرتب به کیفیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان وثبت نمرات آنان براساس مفادآیین نامه امتحانات .
23- انجام آزمایش ها وکارهای عملی لازم باتوجه به محتوای کتب درسی مربوط .
24- ثبت خلاصه ای ازآزمایش های انجام شده ونتایج آن توسط دانش آموزان یامعلم دردفترمربوط .
25- دقت ومراقبت دروضع پوشش دانش آموزان وتذکرلازم به آنان دراین زمینه
26- شرکت فعال درجلسات شورای معلمان واظهارنظر و ارائه ی پیشنهادهای لازم .
27- توجه لازم موردی به دانش آموزانی که دریادگیری نارسائی هایی دارند و یا دیرآموز هستند .
28- سعی درشناسائی ناهنجاری های رفتاری ونارسائی های اخلاقی ومشکلات خانوادگی دانش آموزان وهم کاری با مدیر و دیگر مسئولین و اولیا درجهت اصلاح مشکل آنان .
29- هم کاری ومساعدت لازم بامسئولین وحضوربه موقع درمدرسه درجریان برگزاری امتحانات داخلی ویا نهائی که به عنوان ناظر،مراقب یامسئول حوزه معرفی می گردند .
30- رسیدگی مرتب به حضوروغیاب دانش آموزان وارائه ی گزارش های لازم به اولیاء مدرسه -هم کاری درتشکیل وتنظیم پرونده های تحصیلی دانش آموزان .
فهرست مطالب
مقررات اداری مدرسه و محیط ظاهری آن    2
از نظر امکانات ورزشی و سرویس بهداشتی    4
از نظر نیروی انسانی    4
وظایف معلمان    4
وظایف مدیر    7
محاسن طرح درس    8
گزارش عملیاتی از روند تدریس    8
اجرای بندھای عملی فرآیند یاد دھی – یادگیری    9
طرح درس    15


دانلود فایل

گزارش کارآموزی مدیریت بیمارستان

این فایل با فرمت WORD بوده قابل ویرایش است و همچنین آماده پرینت می باشد 

موضوع : گزارش کارآموزی مدیریت بیمارستان

فهرست مطالب
  
مقدمه
تشکر
فصل اول
تاریخچه
بخش ها
کلینیک های تخصصی
شرکتها و سازمانهای طرف قرارداد با بیمارستان
نیروی انسانی
چارت سازمانی
شرح وظایف امور مالی
شرح وظایف امور اداری
فصل دوم
بخش اول اصول حسابداری
مراحل به بارآمدن هزینه
تنظیم اسناد حسابداری
نمونه سند هزینه فرم
توضیحات سند هزینه فرم
نمونه مثال های سند هزینه
توضیحات
نمونه مثال های روکش سند
ثبت دفتر روزنا مه
انتقال به دفاتر کل
بخش دوم طرح کارانه ی پزشکان
طرح کارانه ی پزشکان
نمونه مثالی از طرح کارانه
توضیحات طرح
بخش سوم حقوق و دستمزد
توضیحات حکم کارگزینی
نمونه مثال هایی از حقوق و دستمزد
فصل سوم
نمونه ی کلی یک سند هزینه
سند حسابداری مربوط به سند
سند حسابداری طرح کارانه ی پزشکان در مهر 84
سند حسابداری پرداخت حقوق پرسنل در آبان 82
ضمایم


دانلود فایل

گزارش کارآموزی مدرسه


این گزارش کارآموزی بصورت Word بوده و قابل ویرایش است همچنین آماده پرینت می باشد

موضوع : گزارش کارآموزی در مدرسه

من با انتخاب رشته علوم تربیتی گرایش مدیریت برنامه آموزشی همواره دوست داشته ام تا مدیر لایق و شایسته ای گردم تا بتوانم برای آینده فرزندان ایران زمین گامی بردارم من تا حدودی با وظایف مدیر آشنایی دارم و می دانم هدف اصلی مدیریت آموزشی تسهیل و پیشبرد امر آموزش و یادگیری است مهمترین وظیفه یک مدیر آموزشی هدایت جریان آموزش و یادگیری به ویژه تسهیل جریان رشد و پرورش دانش آموزان و هم چنین یک مدیر یک سری شرایط انتصابی دارداز جمله سلامتی بدنیمتأهل بودن داشتن حداقل 23 سال سن داشتن لیسانس و مدارج تحصیلی بالاتر و با حداقل 2 سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش و غیره و می دانم یک سری وظایف مدیر مدرسه این است که نظارت بر حسن اجرا و مراقبت پیشرفت امور آموزشی و هم چنین هدایت کارکنان آموزشی تشکیل جلسات عمومی اولیاء دانش آموزان به منظور هماهنگی اولیاء و مربیان و غیره را بر عهده دارد

فهرست مطالب

مقدمه
فصل اول آشنایی با محیط فیزیکی مکان کارآموزی
فصل دوم گزارش کارورزی
فصل سوم انتقادات و پیشنهادات

دانلود گزارش کارآموزی مدرسه
گزارش کارورزی در مدرسه


  

دانلود فایل