دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود گزارش کارآموزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

دانلود پروژه گزارش کارآموزی و کارورزی رشته علوم تربیتی و مدیریت

گزارش کارآموزی مدرسه مولوی

موضوع : گزارش کارآموزی مدرسه مولوی

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی چاپ می باشد

مقدمه
کارورزی چیست؟
معمولاً دوره ای یک ماهه است که دانشجویان سال آخر دوره های کاردانی و کارشناسی در یک مرکز صنعتی یا محیط فنی یا اجرایی مرتبط با رشته ی خود می گذرانند زمان آن 272 می باشد و در طول این دوره با فعالیت های آن نهاد یا مرکز کاری آشنا شده و جزئیات فنی و اجرایی آن حرفه را در حد توانایی خود فرا می گیرند.
اهداف کارآموزی
1-آشنایی دانشجو با شغل یا مشاغل مرتبط با رشته تحصیلی خود.
2- فراگیری یک حرفه توسط دانشجو و امکان ورود دانشجو به بازار کار از طریق آشنایی با آن شغل
3-کسب تجربه و جمع آوری اطلاعات بر پایه مدیریت دانش از یک حرفه خاص به منظور افزایش تجربیات آن دانشجو و سایر دانشجویان.
4-معرفی نیروهای کار آینده به نهادهای اجرایی و دریافت پیشنهادهای لازم جهت اصلاح روشهای آموزشی در دانشگاه ها از طریق نهادهای صنعتی مسئول پذیرش کارآموز
5-ایجاد علقهدر دانشجویان نسبت به رشته تحصیلی خودشان
اهمیت کارآموزی
کارورزی ابزاری برای تبدیل تئوری به عمل و همچنین تلاش برای ایجاد پیوندهای بین محیط عملی و مراکز آموزشی است برای انجام کنکاش شغلی کارورزی از بقیه گزینه ها مناسب تر است .
کارورزی یک تجربه دست اول و عملی است که به فرد اجازه می دهد بهترین نتیجه گیری ها را درباره ارتباط احتمالی خود و یک زمینه شغلی انجام دهد. در ضمن کارورزی ممکن است به کارورز مهارتهایی را بیاموزد که دارای این مهارتها نباشند.
محل کارورزی محلی اس تکه با توجه به تعریف قانون کار و مبحث حمایت های شغلی از تمام شرایط لازم برخوردار باشد. محلی که مدیریت آن از دانش فنی و به روز برخوردار باشد و به مهارتهای لازم مسلط باشد در این مکان امکانات آموزشی و عملی از حد نصاب آموزشی بالاتر است تا مانعی برای یادگیری ایجاد نشود.

گزارش کارآموزی
محل انجام کارآموزی: مدرسه مولوی (شهرستان)
استاد راهنما: 
کارآموز:
سال :93
فهرست

فهرست مطالب
مقدمه    1

کارورزی چیست؟    1

اهداف کارآموزی    1

اهمیت کارآموزی    1

فصل اول    5

فصل دوم    8

فصل سوم    11

راهکارهایی برای اثربخشی بیشتر در یادگیری دانش آموزان:    11

نتیجه گیری    13

فصل چهارم    14

انتقادات و پیشنهادات    14

مشکلات دانش آموزان مدارس ابتدایی    15

فصل سوم    7
نتیجه گیری    8

فصل چهارم    9

انتقادات و پیشنهادات    9



دانلود فایل

گزارش کارآموزی مجتمع شهید مطهری روستای بک پولاد

موضوع : گزارش کارورزی مجتمع شهید مطهری روستای بک پولاد

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی چاپ می باشد

آشنای کلی با مکام کارآموزی
هنرستان دخترانه عترت در سال 1385  تأسیس شد. این جا قبلاً مدرسه راهنمایی بوده است .زیر بنای این مدرسه تقریبا 4130 متر مربع بوده است. که از لحاظ جغرافیایی در جنوب شرقی گرمه واقع شده است  این هنرستان دارای 2 درب ورودی می باشد که از یک طرف به یادگار امام و از طرف دیگر به کمربندی راه دارد. از لحاظ رفت و آمد تقریباً در مسیر خلوت واقع شده است. و از سکوت نسبتاً خوبی برخوردار می باشد.فضای مدرسه فضایی آرام و تمیز است و روی سرتاسر دیوارهای آن کمی مطالب آموزنده و مختصر با خط خوانا نوشته شده است.هنگام ورود به مدرسه در سمت راست سالن مربوط به کلاسها و در سمت چپ و در قسمت تقریبا جلوتر ابتدا نمازخانه و پشت سر آن سرویس های بهداشتی قرار دارد.فضای سبز مدرسه خیلی زیاد نیست و چندین صندلی در بیرون مدرسه قسمت نزدیک نمازخانه چندین صندلی برای زنگ تفریح و استراحت بچه ها قرار دارد.وارد سالن که می شود در ابتدا دو دفتر دارد و بعد به ترتیب کلاسهای مختلف شامل :بهداشت و مشاور  ، کارگاه طراحی دوخت، کلاس طراحی دوخت، کامپیوتر، دوم کامپیوتر، گرافیک، کارگاه شیمی، می باشد. اندازه کلاسها تقریباً 5×4 می باشد. فضای کلاسها به اندازه کافی بزرگ می باشد که نور کلاس را تامین میکند. کلاسها از روشتایی خوبی برخوردار است. 
طبق دیگر مدارس از پنکه به عنوان سیستم سرما و بخاری به عنوان گرمایش استفاده می شود.و روال چیدمان صندلی ها نیز مانند دیگر مدارس می باشد. تعداد بچه ها هم در کلاسها خیلی زیاد نیست .کلاسهای کامپیوتر هر کدام مجهز به چندین سیستم است که برای استفاده دانش آموزان قرار داده شده و تقریبا امکانات خوب است.

فهرست مطالب

مجتمع شهید مطهری روستای بک پولاد

مقدمه     4

فصل اول : آشنایی کلی با مکان کارآموزی      5

کروکی مدرسه    7

فصل دوم : ارزیابی بخش های مرتبط با رشته عملی کارآموزی     8

فصل سوم: نتیجه گیری ، انتقادات و پیشنهادات     11


دانلود فایل

گزارش کارآموزی در رشته علوم تربیتی

موضوع : گزارش کارآموزی در رشته علوم تربیتی

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده ی چاپ می باشد

مقدمه
معمولا زمان مناسب برای فرایند های یادگیری و اموئزش را با توجه به ویژگیهای بیام گیران یا یادگیرندگان انتخاب میکنند
سازماندهی فضای آموزشی امری مهم است فضاهای یادگیری امری خنثی در فرایندهای آموزش و یادگیری نیستند محیطی که در آن یادگیری صورت میگیرد حد و مرزی ندارد کودک در خانه ،مدرسه،خیابان،بارک و گتابخانه عمومی هر حا که بتواند حضور یابد یاد میگیرد اما بخشی از محیط هایی که کودک در آن حضور میابد عملا برای آموزش و یادگیری طراحی شده اند مدرسه و کتابخانه ازاین حمله اند نام این مکانها را فضای آموزشی گذارده اند فضای آموزشی در داخل محیط یادگیری قرار گرفته اند
طراحی مناسب فضاهای آموزشی بر میزان یادگیری اثر میگذارد خواه این طراحی کل ساختمان مدرسه را در بر میگیرد و خواه تنظیم فضای آموزشی به معنی نحوه قرار گرفتن دانش آموزان و ابزار در کلاس درس باشد
فصل  اول
اطلاعات دقیق مکان کارورزی
در مدرسه شهید شعبانی روستای عزیزآباد که از شرق به زمین کشاورزی و از غرب جاده و کوهها و شمال و جنوب این مدرسه به روستا متصل است مساحت کل این مدرسه 82*40/68 متر میباشد
دور حیاط مدرسه دیوار کشی شده است و در حیاط مدرسه رو به جاده وکوه باز میشود این طور که مشاهده میشود در حیاط مدرسه فرسوده شده است و لازم است که تعویض شود
سرویس ها در شرق حیاط مدرسه است که دو دسشویی مخصوص دختر خانم ها و دو دسشویی مخصوص آقا پسرها جدا ساخته شده است.
درداخل راهروی هر دسشویی یک روشویی وجود دارد و آبخوری در بیرون دسشویی بر دیوار ساختمان دسشویی ساخته شده است
مدرسه شهید شعبانی لباس فرم یا لباسهای یک دست نمی پوشند ولی پوشش مناسبی دارند دختر خانم ها با مانتو ،شلوار،مقنعه،و کفش مناسب و آقا پسرها با لباسهایی با آستین بلند و شلوارهایی که از نظر مدیر مدرسه مناسب مدرسه است حضور میابند
در داخل ساختمان در اتاقی که مخصوص کتابخانه در نظر گرفته اند کمی خوراکی توسط خانم اعتمادی ،خدمتکار مدرسه به فروش میرسد تا دانش آموزان به بهانه خرید خوراکی مدرسه را ترک نکنند
دیوارهای حیاط مدرسه با رنگهایی زیبا و متن های زیبا طراحی و نوشته شده است و در طرف دیگر حیاط مدرسه هم اشکال هندسی کشیده شده است ومساحت آنها در زیر شکل ها نوشته شده است تا ملکه ذهن دانش آموزان شود  کف حیاط مدرسه با شن پوشیده شده است
در مورد متراژ کلاسها اطلاعی ندارم ولی انداز کلاسها باهم متفاوت است هر پایه که دانش آموز بیشتری دارد کلاس بزرگتر را شامل میشود
چیدمان کلاسها هم براساس سلیقه معم متفاوت است هر کلاس دو پنجره دارد که پرده هایی به رنگ آبی قهوه ای  و لیمویی نصب شده ک فضایه کلاسها را شادتر نشان میدهد پنجره ها حفاظ هایی با رنگ توسی دارند رنگ ساختمان از بیرون قهوه ای روشن و دیوارهای داخل سالن صورتی و داخل کلاسها آبی میباشد
دور در ورودی کلاسها گلهایی با مقوا هایی رنگی چسبیده شده که اسامی و عکس دانش آموزان همان کلاس داخل گلها گذاشته شده
 بر روی دیوار سالن پیامهایی ،خبری،علمی،حدیث و فرموده بزرگان ،پیامهای بهداشتی ،و همچنین کارهای عملی دانش اموزان مثل روزنامه دیواری ،و کاردستی ها داخل سالن ،به نمایش گذاشته شده
دفتر آموزشگاه در قسمت درب ورودی ،سمت راست اولین اتاق است
دیوارهای داخل دفتر آموزشگاه به رنگ آبی کمرنگ است با پرده هایی به رنگ قهوه ای روشن و یک میز قهوه ای تیره و صندلی که مخصوص مدیر است در مابین دو پنجره ای که رو به حیاط است گذاشته شده و همچنین دو مبل وچند صندلی در روبه روی میز مدیر برای استراحت معلمان و یک رایانه وپرینتر در گوشه سمت چپ به چشم میخورد  کف ساختمان مدرسه از جمله دفتر موزاییک است  تا یک متر دیوار داخل ساختمان سنگ کاری شده مابقی گچ میباشد

سیستم روشنایی دو لامپ کم مصرف است که در روز استفاده چندانی نمشود به علت وجود دو پنجره و نور گیر بودن .

دانلود فایل

گزارش کارآموزی در مدرسه

موضوع : گزارش کارآموزی در مدرسه

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

وظایف خدمتکارمدرسه
حضور در محل خدمت حداقل یک ساعت قبل از شروع کار رسمی مدرسه و خروج از آن پس از پایان ساعتکار اداری و تنظیف کامل اتاق ها و محوطه کار بر اساس تقسیم کار در تمام اوقات مقرر ضمن سال و در تابستان و انجام وظایف دیگر
مراقبت در تمیز نگهداشتن دائمی کلاسها و سالنها و سرویس های بهداشتی و حیاط واحد آموزشی بر اساس تقسیم کار مراقبت در حفظ و نگهداری لوازم و اثاثیه واحد متبوع و دادن گزارشهای مربوط به آن در صورت لزوم
گزارش به موقع به مسئولان مدسه در مورد اماکن و تاسیسات واحد مربوط به شغل که از حیث تعمیرات نیاز فوری به اصلاح یا ترمیم دارند.
مراقبت در حفظ شرایط ایمنی از لحاظ ورود و خروج اشخاص و بازدید و کنترل مواردی که ممکن است به بروز حوادثی منجر شود.
همکاری با اولیاء مدرسه و متصدیان دفتری در کلیه امور مربوط به اداره مدرسه در ارتباط با وظایف مقرر .
رعایت مراتب ادب و اخلاق اسلامی و مراقبت در رفتارمناسب و آبرومندانه در همه فعالیتهای روزانه بخصوص با دانش آموزان و اولیای آنان و احتراز از هرگونه داد و ستد با دانش آموزان.
انجام سایر امور ارجاعی در صورت لزوم
وظایف مدیر ابتدایی
کلیه اقداماتی که در محیط مدرسه انجام می پذیرد زیر نظر مدیر مدرسه خواهدبود. و مدیر مدرسه از نظر حسن اجرای امور پرورشی آموزشی و اداری در مقابل اداره آموزش و پرورش حل مسئولیت تا اداره و وظایف او به شرح زیر می باشد:
نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های رسمی و فوق برنامه و مراقبت بر پیشرفت امور آموزشی پرورشی و اداره مدرسه
نظارت بر اجرای مراسم آغازین برگزاری نمازجماعت مراسم ویژه ی ایام الله و مناسبت ها
هدایت و راهنمایی کلیه کارکنان مدرسه در جهت انجام وظایف و حسن اجرای برنامه ها
تشکیل شوراها به ویژه شورای معلمان و گروه های آموزشی پرورشی به صورت ماهانه ،شرکت در جلسات مربوط و ارسال پیشنهادهای ارائه شده به اداره متبوع
تشکیل انجمن اولیاء و مربیان برنامه ریزی و اجرای برنامهها بر طبق اساسنامه و دستورالعمل های صادر شده ازطرف وزرت آموزش و پرورش جلب مشارکت اولیاء دانش آموزان درانجام امورمدرسه و نظارت بر حسن اجرای وظایف مدرهس
تدوین اجرا و ارزیابی برنامه سالانه با مشارکت کارکنان اولیاء و دانش آموزان مدرهس متناسب با ضوابط و مقررات حضور در کلاس درس مشاهده روش کار و تدریس معلمان و ارائه ی مشاوره برای اصلاح روش ها و نظارت بر ثبت روند پیشرفت تحصیلی دانش آموزان در دفتر کلاسی
بهره گیری از نظرات صاحب نظران اساتید متعهد و آگاه به مسائل تعلیم و تربیت (دانشگاه ها مراکز علمی و حزوه های علیمه) درجهت ارتقای علمی و تربیتی کارکنان دانش آموزان و اولیای آنان.
شناسایی سطح نگرش دانش و مهارت کلیه کارکنان مدرسه و معرفی افراد نیازمندبه گذراندن دوره های بازآموزی و کارآموی به اداره متبوع.
برنامه ریزی نظاتر و ترغیب کارکنان و دانش آموزن جهت رعایت موازین اسلامی و نظارت بررعایت پوشش اسلامی توسط آنان .
جلب مشارکت سازنده و اثر بخش کارکنان و خانواده ها در حفظ تعمیق و اشاعه حیا ، عفاف و پوشش دانش آموزن .
شرکت فعال در جلسات گردهمایی ها و دوره های آموزشی ، بهره گیری از نتایج آنها برای بهبود امور مدرسه و طرح مهمترین نکات در شورای معلمان.
برنامهریزی و اتخاذ روش ها و تدابیر لازم برای برقراری و ارتقاء سطح ارتباط سالم و موثر بین دانش آموزان و کارکنان مدرسه.
شناسایی دقیق پیشرفت یا افت تحصیلی دانش آموزان و ارائه راهنمایی و مشاوره به اولیاء جهت بهبود روند تحصیلی دانش آموزان .
نظارت بر حسن اجرای امتحانات کتبی،شفاهی ، عملی و نحوه تصحیح اوراق امتحانی دانش آموزان ازسوی معلمان
ابلاغ کتبی نتایجامتحانات و اعلام نظرات معلمین به اولیاء دانش آموزان
تجهیز کارگاه و آزمایشگاه به وسایل آموزشی و کمک آموزشی و امکانات تکمیلی ،نظارت بر چگونگی استفاده از وسایل ثبت فعالیتهای انجام شده از سوی معلمان در دفاتر ذیربط و نحوه ی تاثیر گذاری فعالیت عملی دانش آموزان در نحوه ی ارزشیابی آنان.
تجهیز نمازخانه و کتاب خانه به وسایل و کتب مورد نیاز برنامه ریزی و نظارت بر اقامه باشکوه نماز جماعت و بهره گیری مستمر از کتابخانه توسط دانش آموزان و کارکنان.
برنامه ریزی و فراهم سازی شرایط مناسب برای انجام فعالیت های علمی ،آموزشی ، فرهنگی و تربیتی دانش آموزان از طریق تشکیل گروه ها و انجمن های دانش آموزی مطابق با مقررات
همکاری ،هماهنگی و بهره گیری از ظرفیت های سایر سازمان ها و نهادها بر اساس ضوابط و مقرر ات.
شناسایی دانش آموزان دارای مشکلات خانوادگی ناهنجاری های رفتاری و اخلاقی و برنامه ریزی برای اصلاح و رفع مشکلات آنان
برنامه ریزی برای راهنمایی و مشاوره دانش آموزان و ایجاد محیطی مساعد برای رشد فضایل اخلاقی ،شکوفا شدن استعدادها و پیشگیری از نفوذ آفات فکری و عملی
شناسایی دانش آموزان کم بضاعت و ایجاد زمینه کمک با حفظ شئون و شخصیت آنان
پاسداری و صیانت از کرامت دانش آموزان و اهتمام لازم برای تامین آرامش روحی و روانی لازم در مدرسه
برنامه ریزی و نظارت بر حسن اجرای فعالیت های تربیت بدنی از جمله مسابقات و انتخاب و معرفی برترین ها به اداره متبوع و تامین تجهیز فضاها و وسایل ورزشی و بهداشتی مورد نیاز.
اهتمام در خصوص بهداشت فردی ، محیطی و غذایی دانش آموزان و تامین نیازهای تجهیزاتی وامکانات مورد نیاز برای ارتقاء سطح کیفی بهداشتی و سلامت.
فهرست مطالب
وظایف خدمتکارمدرسه    1
وظایف مدیر ابتدایی    2
وظایف امور اداری مدیران    6
معاون آموزشی    10
آموزگار مدرسه    14
آشنایی با محیط فیزیکی مکان کارورزی    18
وضعیت کلی ساختمان:    19
حیاط    19
کلاس های درس:    21
امکانات    22
مشخصات ساختمان    25


دانلود فایل

گزارش کارآموزی اداره بنیاد شهید

موضوع : گزارش کارآموزی اداره بنیاد شهید

توضیح: این فایل به صورت ورد و آماده چاپ می باشد

پیشگفتار :
در طول دوره کارآموزی در اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران ، با سیستم های حقوق و دستمزد در ادارات دولتی و سیستم حسابداری دولتی در یک ارگان با تعداد کارکنان بالا و پر مخاطب آشنا شدم که مشروح آموخته هایم را در این دوره که شامل مواردی از قبیل محاسبه حقوق کارکنان ، فوق العاده ها ، کسورات  و ... بود و همچنین نرم افزار حقوق و دستمزد مورد استفاده را در ذیل به استحضار می رسانم .
مقدمه :
جذابیت بهره‌جویی از نرم‌افزارهای مالی زمانی نمود پیدا می کند که لازم باشد محاسبات پیچیده‌ای در کوتاه‌ترین زمان ممکن و با پرهیز از هرگونه خطایی صورت گیرد.  محاسبه‌ی حقوق و دستمزد کارکنان در سازمان‌ها و موسسات اقتصادی مثال بارزی از همین محاسبات زمان‌بر است که مسئولین مالی همیشه درگیر آن هستند. حال آن که به دلیل تنوع شیوه‌های محاسبه و تعدد عوامل تاثیرگذار، طراحی نرم‌افزاری که پاسخگوی نیاز کاربران گوناگونی باشد، از ظرافت و پیچیدگی خاصی برخوردار است. سیستم «حقوق و دستمزد»، وظیفه محاسبه حقوق و مزایای کارکنان سازمان را با توجه به اطلاعات دریافتی از سایر سیستم‌های حوزه «اداری- مالی» بر عهده دارد. این سیستم از یک سو ارتباط تنگاتنگی را با سیستم «مدیریت منابع انسانی» جهت دریافت اطلاعات استخدامی پرسنل برقرار و از سوی دیگر اطلاعات عملکرد پرسنل را از سیستم «حضور و غیاب» دریافت می‌نماید. اطلاعات مالی ایجاد شده در محاسبات این سیستم نیز به‌طور مکانیزه به سیستم «حسابداری مالی» ارسال می‌گردند. امکانات گسترده این سیستم در تعریف پارامترهای محاسبه حقوق به‌صورت کاملا پویا و با توجه به نیازهای موجود، سازمان را قادر می‌سازد که بدون وابستگی به لایه‌های نرم‌افزاری، اطلاعات خود را در سیستم تعریف نموده و آن را بسته به نیازهای خود بومی نماید.
فصل اول
معرفی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران
تاریخچه
بر اساس فرمان مورخ 22 اسفند 1358 حضرت امام خمینی (ره)  به منظور تجلیل و تکریم از شهدا و جانبازان و ایثارگران و خانواده های مکرم آنان بینیاد شهید انقلاب اسلامی تشکیل شده است.
پس از خاتمه جنگ تحمیلی در سال 1367 بمنظور رسیدگی شایسته به امور جانبازان مسئولیت اداره امور جانبازان که تا آن زمان تحت پوشش بنیاد شهید بودند با فرمان حضرت امام خمینی (ره ) بر عهده بنیاد مستضعفان قرار گرفت و نام این نهاد به بنیاد مستضعفان و جانبازان انقلاب اسلامی تغییر یافت.
در سال 1369 همزمان با بازگشت آزادگان عزیز به آغوش میهن اسلامی ستاد رسیدگی به امور آزادگان زیر نظر نهاد ریاست جمهوری تاسیس و امور مربوط به رسیدگی به خانواده های این عزیزان که تا آن زمان تحت پوشش بنیاد شهید بودند به این ستاد واگذار شد .
پس از درخواست مسؤولان نهادهای ایثارگری و براساس فرمان مقام معظم رهبری و طبق مصوبه شورای عالی اداری در تاریخ 19/2/83 تجمیع نهادهای ایثارگران در ساختاری یکپارچه در بدنه دولت به تصویب رسید و به این ترتیب بنیاد شهید و امورایثارگران شکل گرفت.
فصل دوم – محاسبات تئوری
•    محاسبه حقوق و مزایا
•    فوق العاده
•    ...
روش محاسبه حقوق و دستمزد نظام کارمندی :
حقوق مبنا براساس نظام هماهنگ و با ضریب 100 ریال بدین شرح اعلام گردید .
گروه    مبلغ بر مبنای ضریب 100 ریال    افزایش از گروه .... تا گروه ....   
1    000/40 ریال        افزایش 5000 ریالی
2    000/45 ریال        //
3    000/50 ریال        //
4    000/56 ریال        افزایش 6000 ریال
5    000/62 ریال        //
6    000/68 ریال        //
7    000/74 ریال        //
8    000/81 ریال        افزایش 7000 ریال
9    000/88 ریال        //
10    000/95 ریال        //
11    000/102 ریال        //
12    000/109 ریال        //
13    000/116 ریال        //
14    000/123 ریال        //
15    000/130 ریال        //
16    000/137 ریال        //
17    000/144 ریال        //
 طرز محاسبه ضریب حقوقی در سال 1385 :
ضریب اعلام شده 454% اعلام شده بنابراین در هر گروهی باشیم طبق فرمول زیر بدست خواهد آمد .
مبلغ گروه 1 براساس ضریب جدید 432    ظریف سال جدید 85    مبلغ هر گروه براساس ضریب 100    گروه
181600 = 454% * 000/40    454% ریال    000/40 یال    1
204300= 454% * 000/45    432    45000 ریال    2
...    ...    ...    ...
طرز محاسبة حق اولاد :
حقوق مبنای گروه 1 در هر سال X درصد اعلام شده = حق اولاد
25424 = 181600 * 14% = حق اولاد à سال 85
توجه : این مبلغ برای یک اولاد است اگر دو تا فرزند باشد مبلغ حاصل * 2 می شود .
طرز محاسبة حق عائله مندی :
حقوق مبنای گروه 1 در هر سال * درصد اعلام شده = حق عائله مندی
127120 = 181600 * 70% = حق عائله مندی 85
طرز محاسبه افزایش سنواتی : مبلغی است که براساس حقوق سال قبل و براساس درصدهای مربوط به نمره ارزشیابی و طبق فرمول ذیل محاسبه می گردد .
نمره ارزشیابی    درصد متعلقه
60 به بالا    5%
60-50    4%
کمتر از50    3%
درصدهای دریافت شده * (سنواتی سال قبل + مبنای سال قبل) = افزایش سنواتی در سال جدید
    85            85            86
تغییرات حقوق و بنا
ضریب 432%    ضریب 100%    گروه
440640    102000    11
درصد * (سنواتی سال قبل + مبنای سال قبل) = افزایش سنواتی جدید
 (494860+192504) %5=24268
24268+192504=216772
درصورتی که سال اول خدمت باشد و فقط 6 ماه از خدمت وی سپری شده باشد
مبنا*3% شده و حاصل*6ماه از 12 ماه میگردد.
طرز محاسبه فوق العاده شغل :
مبلغی است که با توجه به مدرک تحصیلی و رشته شغلی (آموزشی ـ فرهنگی یا اداری و مالی) تعیین می گردد .
هنرآموزان مانند دبیران
مدرک تحصیلی    کمتراز دیپلم    آموزگار    آموزگار    دبیر
 دیپلم    فوق دیپلم    لیسانس    فوق لیسانس    دیپلم    فوق دیپلم    لیسانس    فوق لیسانس
درصد حقوقی مبنای گروه مربوطه    نوع پست از 75-100%    140%     150%     160%     170% ـ     120%    130%    140%    150%
اداری ها با هر مدرکی 135%
فوق العاده شغل = درصد براساس جدول * حقوق مبنا
مثال85     616896 = 140% * 440640
طرز محاسبه فوق العاده سختی شرایط محیط کار :
با توجه به حقوق مبنای گروه برای آموزگاران و دبیران 10% و برای دبیران آزمایشگاهی 15% تعیین می گردد . (اعم از کارگاهی ـ آزمایشگاهی ـ حتی تربیت بدنی)
فوق العاده سختی شرایط محیط کار = درصد متعلقه * حقوق مبنا
مثال85
66096 = 15% * 440640
طرز محاسبه محرومیت و تسهیلات زندگی :
با توجه به حقوق مبنای گروه و با توجه به درجه محرومیت از تسهیلات زندگی مناطق و شهرستان .
فوق العاده محل خدمت :
با توجه به حقوق مبنای گروه و در کلیه نقاط کشور به استثنای تهران 5% می باشد و در صورت تغییر محل جغرافیایی خدمت تا 5 سال قابل پرداخت است .
فوق العاده محرومیت از روستا :
براساس جدولی خاص و با توجه به درجه روستا ـ گروه ـ مدرک تحصیلی تعیین می گردد
طرز محاسبه فوق العاده نوار مرزی :
تسهیلات زندگی * 10% = فوق العاده نوار مرزی
طرز محاسبه فوق العاده جذب مناطق محروم :
به شاغلین در روستاها و بعضی از شهرها 20-30 درصد حقوق و مبنای گروه پرداخت می گردد ( به افراد غیربومی 5% بیشتر) ولی از سال84 ثابت اعلام شد و بر اساس حقوق و مبنای سال 84
مثلا" 30% گروه 12 هرعددی شد ثابت میماند
طرز محاسبه فوق العاده جذب مشاغل :
با توجه به درصد تعیین شده و با فرمول ذیل محاسبه می شود .
درصد * (همترازی + فوق العاده شغل +برجستگی +حق مسئولیت + افزایش سنواتی + افزایش سنواتی بسیجیان + مبنا)
گروه
طبقه    تا 11 و خود 11    بالاتر از 11
آموزشی    85%    95%
اداری    83%    88%
طرز محاسبه فوق العاده ویژه :
(به افراد مشمول پرداخت می شود)
درصد *  (همترازی +فوق العاده جذب + فوق العاده شغل + برجستگی + حق مسئولیت + افزایش سنواتی + حقوق مبنا)
    درصد
آموزشی    20%
اداری    35%
(آموزشی به استثناء و عوامل اجرایی واحدهای آموزشی از جمله دفتری ـ خدماتی انباردار و کتابداری که فاقد مدرک لیسانس باشد)
طرز محاسبه حداقل دریافتی :
در صورتیکه مبلغ حقوق و فوق العاده شغل به 350/1 ریال نرسد به ما به التفاوت پرداخت می گردد . سال85
حداقل دریافتی = (فوق العاده شغل + افزایش سنواتی + حقوق مبنا) – 000/350/1
حداقل دریافتی 131550 = (616896 + 160914 + 440640) – 1350000
برای سال 86  همترازی به فوق العاده ها اضافه میشود و 1350000 ریال به 1500000 ریال تغییر یافته
تفاوت حقوق با هیئت علمی :
به همکاران دارای مدرک تحصیلی فوق لیسانس و دکتری که همتراز شده اند . اگر حقوق فعلی کمتر از حقوق همتراز می باشد ما به التفاوت قابل پرداخت است .
طرز محاسبه فوق العاده برجستگی :
با توجه به گزارش واحد ارزشیابی 10 یا 20 درصد حقوق مبنای گروه به مدت یکسال قابل پرداخت است .
برجستگی = درصد * حقوق مبنا
افزایش 20% برای 10% از افرادی که بالاترین امتیاز را دارند .
و افزایش 10% برای 10% از افرادی که بالاترین امتیاز بعدی را دارند .
کمک هزینه ازدواج و فوت :
کمک هزینه ازدواج و فوت = 20 * مبنای گروه یک هر سال
شرایط دریافت :
الف) کمک هزینه ازدواج :
1-    به کارکنان مشاغل ـ بازنشسته ـ متوفی ـ از کار افتاده و افراد تحت تکفل وی پرداخت می گردد .
2-    به زوجی که زن و شوهر هر دو کارمند دولت باشند به طور جداگانه به هر یک پرداخت می گردد .
3-    به هر تعداد از عائله تحت تکفل کارمند که ازدواج نماید پرداخت می شود .
ب) کمک هزینه فوت :
به هر تعداد از عائله تحت تکفل مستخدم ـ شاغل ـ بازنشسته که فوت نمایند قابل پرداخت است .
مأموریت : بایستی رفت و برگشت از محل خدمت 30 کیلومتر و با دستور مافوق صورت بگیرد .
طرز محاسبه : روزانه بدون بیتوته 8640 ریال ( روزانه یعنی تقریباً 12 ساعت نه اینکه حتماً 12 عدد شود)
روزانه با بیتوته معادل یک شبانه روز و یک روز محاسبه می گردد . یعنی مزایای داده شده
30% - (3 * 8640)
شبانه روز یعنی 24 ساعت مثل 2 روز حساب می گردد و یک دوم شبانه روز هم معادل یک روز است یعنی جمعاً 3 روز
اضافه کار :
A = (جذب مشاغل + همترازی+ فوق العاده شغل ها + برجستگی + مسئولیت + افزایش سنواتی + مبنا) = مزایای مربوط به اضافه کار
نرخ یک ساعت برای آموزش = 80 ÷ A
فهرست مطالب
پیشگفتار
مقدمه
فصل اول - معرفی اداره بنیاد شهید و امور ایثارگران
معرفی
تاریخچه
فصل دوم – محاسبات تئوری
روش محاسبه حقوق و دستمزد نظام کارمندی
طرز محاسبه ضریب حقوقی در سال 1385
طرز محاسبة حق اولاد
طرز محاسبة حق عائله مندی
طرز محاسبه فوق العاده شغل
طرز محاسبه محرومیت و تسهیلات زندگی
فوق العاده محل خدمت
فوق العاده محرومیت از روستا
طرز محاسبه فوق العاده نوار مرزی
طرز محاسبه فوق العاده جذب مناطق محروم
طرز محاسبه فوق العاده ویژه
تفاوت حقوق با هیئت علمی
طرز محاسبه فوق العاده برجستگی
کمک هزینه ازدواج و فوت
کمک هزینه سفر
کمک هزینه مسکن مناطق محروم
قانون پرداخت پاداش پایان خدمت
بازنشستگی
اختیاری
توافقی
اجباری
فصل سوم – قراردادهای کار
?- تعریف قرارداد کار
?- ویژگی‌های قرارداد کار
مشروعیت مورد قرارداد
معین بودن موضوع قرارداد
?- دوره آزمایشی
?- قراردادهای کارمزدی
?-?- نحوه محاسبه حقوق و مزایا قراردادهای کارمزدی
?- قراردادهای مزدساعتی
مشاغل آموزشی و پژوهشی
?- قراردادهای کارمزد ساعتی
?-?- نحوه محاسبه حقوق ومزایا قراردادهای کارمزد ساعتی
فصل سوم – آشنایی با نرم افزار
سیستم حقوق و دستمزد
سیستم های حقوق و دستمزد
خلاصه مشخصات سیستم حقوق و دستمزد
ضوابط و ویژگی‌های سیستم پرسنلی
عملیات مربوط به احکام کارگزینی و ابلاغیه
عملیات ثبت و نگهداری مشخصات کارکنان و مدیران
فعالیت‌های مربوط به حقوق و دستمزد
فعالیت‌های مربوط به آموزش
گزارشها
امکان گزارشگیری پویا
ارتباط سیستم پرسنلی با سایر سیستم‌ها
نرم افزار ها در سیستم حقوق و دستمزد
گزارش ها
فصل چهارم – نتیجه گیری
نتیجه گیری


دانلود فایل